Podcast: Är MacBook Air M2 det vi tror den är?

men du märkte ingen throttle när den var inkopplad?

Nej då gick det som en dans men obehagligt varm i vänstra delen av höljet.

1 gillning

@ChatterDuck blev det något köp och vad blev det i så fall och den stora frågan gick det att gamea?

Jag funderar på att köpa nytt då min Macbook håller på att ge upp och jag jämför Air M2 med Pro M2 (bägge 13") Apple MacBook Air (2022) - M2 OC 10C GPU 13,6" 8GB RAM 512GB SSD vs. Apple MacBook Pro (2022) - M2 8C 10C GPU 13" 8GB RAM 512GB SSD | Jämför specifikationer & omdömen - Prisjakt
Just nu lutar det åt Pro M2 eftersom den i specen 8GB ram / 512 GB SSD är 2000kr billigare just nu.

En sista fråga som någon kanske har ett bra svar på. När behöver man 16GB ram eller klarar man sig på 8GB?

Det blev en MacAir M2 med snabbare GPU, 16Gb minne och 512 SSD.

Jag tycker fortfarande att MacBook Pro 13” är snyggare och touchbaren är en cool funktion fast Air känns som en modernare dator helt enkelt. Väger även mindre och fläktlös.

Valde snabbare GPU för att kunna spela de senaste spelen vilket inte har hänt ännu, fast det beror mer på mig än datorn. :sweat_smile:

Trodde även att jag kunde lira Windows spel via Parallells fast missade att bara Windows arm fungerar ihop med M2 och där fungerar tyvärr inte många spel.

Även om MacOS optimerar minnet bra känns 8Gb väldigt lite att ha 2023 och det går ju inte att uppgradera i efterhand så 16Gb är min rekommendation för att vara framtidssäker. Även Windows 11 via Parallells äter en del minne.

Youtubern Max Tech pratar om att SSD är långsammare på grundmodellerna då de bara har ett styrchip. De upphottade modellerna har två. Vet inte om det gör så mycket fast känns lite fel att sakna ett chip på moderkortet. :wink:

Köpte min på Black Friday, tror jag fick 10% på Macforum.

1 gillning