Plötsligt svarar inga enheter?

Jag upptäckte nu precis att alla mina Hue-enheter har slutat att svara. Det har endast hänt en enda gång tidigare och det var för någon dag sedan men det var bara 1-2 minuter, sedan var allt som vanligt.

Lite tveksam till hur man bör felsöka detta. Hubben svarar och syns bland klienterna när jag tittar i Unifi:s gränssnitt. Hubben svarar på ping.

Medans jag skrev detta så har alla återgått till att svara, det tog ca 10 minuter.

Någon av er upplevt detta?

Jag påverkade själv ingenting, hann inte ens starta om hubben innan allt var tillbaka igen. Det känns någonstans som att det inte ligger lokalt eller så är det jag som tror det bara med tanke på alla iCloud-issues Apple har haft på sistone där HomeKit också ingår.

Det var inte en automatisk uppdatering som kördes?

Vad syftar du på på när du säger ”automatisk uppdatering”? Menar du mjukvarauppdatering, av hubben då?

Nej, någon sådan har jag inte inställd.

Precis så menade jag.

Då vet jag :slight_smile: Tråkigt nog verkar det inte vara det :slight_smile: