Plötsligt i Staffanstorp

“– Vi vill ha ett tryggt samhälle där folk är fria att jobba och sköta sig själva. Där man får grilla sin köttbit i trädgården utan att bli påhoppad av en vegansk queerextremist” - Staffanastorps kommunalråd.

Man undrar ju om detta händer ofta i just Staffanstorp.

Minst var tredje grillning i Lund förstörs av dessa veganska queerextremister! Så less på det!

1 gillning

Här i Stockholm får man alltid vara redo. När man grillar det hela vildsvinet kan det dyka upp en fågelskådare eller queerfanatiker i busken när som helst. Grannarna har sett dem. Tror jag. Eller i alla fall sa grannarna att de hade hört att någon kanske såg en sådan där. Fågelskådare eller queerfanatiker alltså. Inte vildsvin. Vildsvin gillar vi. Att äta. Men också ha i buskarna. Då känner vi att vi är minst lågadel från Skåne. Men tillbaka till fågelskådarna och queerfanatikerna. Jag känner att vi måste göra något. Även om jag, mina grannar och deras vänner inte haft dem på tomten. eller ens i området. Men det viktiga är inte hur det är. Det viktiga är hur det skulle kunna vara. Och hur jag känner för det som inte hänt.

2 gillningar

”Vegansk queerextremist” skulle vara en bra t-shirt.

2 gillningar

Jag vet att det inte är sant, men det är ändå för jävligt!

Men är det hans jobb? Att grilla?

Det märks att du inte har släppt taget helt än åt grillguden. När man väl är inne i grilleriet så är det inte bara ett jobb - det är en livsstil, ett öde, ett mål. Det är något du måste göra 365 dagar om året oavsett om det så fan är en orkan ute eller snöstorm och helst med så mycket episka tillbehör och fina köttdetaljer som möjligt. Desto rökigare och längre tid kötthelvetet tar att tillaga desto bättre.

Grillning blir ditt liv och ditt syfte här i livet för alltid.

Det är ett kall från gud

Bra läsning, tack för tipset @Esse :slight_smile: