Plötslig DÖD - MacBook 12" 2015

Min fina MacBook 12" 2015 Big Sur dog mitt under ordbehandling i Word. Pang. Svart. (Givetvis inlämnings-deadline på min kurs 23:59 ikväll - tur man sparade mot molnet).

Först trodde jag att batteriet tagit slut utan förvarning för det var definitivt i inte mycket kvar i batteriet. Men när jag satte i laddkabeln kom inte det där inkopplingsljudet och inte heller någon batterisymbol på skärmen som det alltid gör. MEN datorn tar emot laddning eftersom laddaren blir varm. Men den är alltså helt död. Inga ljud eller andra tecken.

Vad tror ni spontant? Kan det vara någon kabel, eller snarare någon lödning? Jag har bara haft den i fem-sex månader och den är i felfritt skick, inga skador som tyder på omild behandling. Och den har inte åkt i golvet hos mig någon gång.

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Testa dessa steg för att se om du kan få liv i den igen:

Tack för förslag!
Jag har provat allt jag sett men det ser rätt kört ut. När man efterforskat lite verkar det som om just min modell A1534 verkar lida av att chip på moderkortet avlider. Reparation skulle nog ligga på vad en bättre beg kostar. Men vet inte om man är sugen på det nu.