Plopp lanseras i två nya smaker

Från sajten:
image

Plopp är en rätt smarrig, kladdig chokladkaka och nu kommer två nya smaker som vi kan sätta tänderna i – saltlakrits och mint.

Om du har ledsnat lite på den klassiska fyllningen i plopp så kan du från och med vecka 36 testa de nya smakerna Plopp Salty Licorice och Plopp Fresh mint. De båda smakerna släpps i en större variant som är på 80 gram och kommer finnas i alla de klassiska matbutikerna runt om i vårt avlånga land.

Saltlakrits i kombination med choklad har sedan länge varit en favorit bland lakritsälskarna. Det känns roligt att äntligen kunna erbjuda konsumenten en större version av Plopp med salt lakrits som sedan tidigare finns i lösviktshyllan. Det salta och söta i kombination är en sann fullträff, säger Charlotte Hansson, Senior Brand Manager. Samtidigt lanserar vi Plopp Fresh Mint, en riktig pangkombo där mintfyllningen ger en fräsch ton till mjölkchokladen.

Via pressmeddelande

Plopp original är perfektion. Bara det inte blir som med Ramlösa, men hittar inte originalet när man vill ha, bara massa hopplöst dåliga smaker. Sedan äter jag nästan aldrig Plopp då det är så gott.. :grimacing: :woozy_face: :laughing:

4 gillningar

Jag och sonen brukar dela på en Plopp när vi går och handlar tillsammans.

5 gillningar

En gång i tiden fanns det mörk Center (Plopps kusin). Den var god. Tyvärr försvann den. Det var väl bara jag som köpte den.

2 gillningar

MMMM mint :yum:

2 gillningar

lakrits!!! mumma !!

Älskar saltlakrits, men tycker inte det är gott i kombo med choklad

1 gillning

om de e bra så e de bra , men ofta kan lakritsen ta över smaken , de vill man inte

Dela?

ya GIF

Går vi och handlar tillsammans så får du hela så klart. :heart:

2 gillningar

Perfekt!

Mint! Det blir perfekt tillsammans med ett stort glas riktigt kall mellanmjölk. :yum: (vanlig lågpastöriserad, inte den där vidriga smörjan "extra lång hållbarhet")

Lakrits! Alla dagar i veckan!!! Älskar Djungelvrål och Tyrkisk peber!

1 gillning

Och de älskar dig!

1 gillning

Salmiakbalkar!

2 gillningar

Finns det fortfarande? Har inte kollat. :slight_smile:

Japp, bland lösgodiset på de flesta ställen :smiley:

2 gillningar

Dags att shoppa lite.

Riktigt prisvärda, sitter kvar mellan tänderna flera dagar. :joy::joy:

1 gillning