Plex lanserar ny app

Från sajten:
image

Har du någongång undrat vad din Plex-server gör för stunden?

I så fall har du tur för Plex har lanserat en ny app, Plex Dash, för iOS och Android för att enkelt kunna hålla koll på din Plex-server.

Appen ger dig enkelt överblick över serverns loggar, så som hur mycket bandbredd, processorkraft och minne som används av servern för stunden. Men det går även att se vad som spelas och söka efter detaljer om all media som finns på servern.

Ladda ner appen via App Store eller Google Play Store, det krävs ett Plex Pass för att kunna använda sig av den här appen.

4 gillningar

Tyvärr känns det väl lite som att Plex har spelat ut sin roll för de flesta? Eller tyvärr kanske man inte ska säga… Det är ju bra att det numera finns så mycket bra alternativ

1 gillning

Tror att desto fler streamingtjänster som kommer på marknaden ju mer kommer torrents öka.
Och med mer torrents kommer efterfrågan öka på att få det snyggt levererat och där kommer Plex in

1 gillning

Syftar du på Emby eller något annat?

Jag tror tvärtom. :wink: Ju fler streamingtjänster som finns desto mindre behövs Plex.

Jag tror som @Thor. Ju fler streamtjänster desto mer innehåll är det som folk vill se men som de inte har tillgång till.
Man kanske betalar för 2 streaming tjänster och material från andra streamingtjänster piratar man.

3 gillningar

Men nedladdning av serier och film har väl gått ner drastiskt sedan Netflix, HBO och liknande vuxit. Idag hör man ju sällan någon säga att dom laddat ner en serie. Och jag tror många nöjer sig med att titta på dom tjänsterna dom har helt enkelt.

Jag tycker att man börjar höra att folk börjat pirata igen för att det de vill se finns på en streamingtjänst som de inte har och inte vill betala för.

3 gillningar

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag piratar alla mina serier med undantag för någon enstaka svensk serie för att se de via plex i hemmanätverket.

Nu blir man ju nyfiken. Hur kommer det sig att du gör det och inte kör några streamingtjänster? Eller har du några tjänster ändå. :thinking:

Plex är den jag använder till 95% av det jag streamar. Har Netflix och Apple TV+ också men använder det sällan. Netflix är mest för dottern.

Denna app är väldigt användbar eftersom jag delar ut mitt bibliotek till 10 andra.

Har gått från 98% Plex till 5% Plex de senaste åren faktiskt. De där 5% har varit större produktioner av HBO på grund av att kvalitén de streamar i är helt bedrövlig. Men har fortsatt betala för dem under tiden som “plåster på såren” =)

1 gillning

Det som appen gör har funnits länge av tredjepart, men nice att de skaffar en egen monitor. Synd bara att de kräver PP.

Vet men ingen som jag fallit för. Kör Tatutulli på servern och som webbgränssnitt på datorn. Men inget som varit så enkelt som Plex egna.

1 gillning

Jag kör en kombination av Tatutulli med pushbullet så får man notiser (ställer själv in vilka typer av notiser) om servern går ned, när någon tittar etc etc. Rätt smidigt!

2 gillningar

Servern går ner? Va fasen har du för sekunda hårdvara :wink: Notiser sköter Plex bra själv tycker jag så det behövs inget annat.

1 gillning

En trött maxad Mac Mini 2012! Blixten heter den.

Ibland hänger sig plex server appen, då e de skönt å få en notis om det. Även om de är engång per år så e de nice.