Plejd HomeKit?

Funkar plejd med HomeKit ???

Men @Randomdude , har du ens sökt efter svar på frågan här på bubblan? :smiley:

Det är på gång och ska enligt deras Facebook-grupp vara nära.

Okej

Elektrikern har nu installerar plejd hemma, bör kanske ta med en Gateway samtidigt då?

Kommer de iaåfall vara samma Gateway som redan finns?

Lite info i annan tråd : Hur kopplar jag existerande osmarta spottar till Google Home? - Nr 19 av zinned

Okej :slight_smile:

Hoppas det stämmer den här gången. Har läst det minst en gång för flera år sedan på deras facebook-sida. Seeing is believing!

Jag kör Plejd i Home assistant och via den i google home. Jag antar att det går få in i homekit på samma sätt

Har plejd z-wave samt zigbee?

Nej, Bluetooth.

Nån sa Ledare från Ikea vad bra val för plejd. Men jag vill ha en lampa med 2700k som håller 2700k genom hela dimningen. Många blir varmare när man dimmar ner. Finns de annat val på Ikea? Annars vilken lampa ska jag ha?

@esse ?

Absolut ingen aning :slight_smile:

Vilken hårdvara kör du HA på?

Det där låter väldigt märkligt. Har inte stött på många LED-lampor som justeras i färgtemperatur vid neddimring. Den enda jag hittat slog jag till och la en beställning på ett gäng häromdagen. Just för att jag vill ha ett varmare och mer mysigt sken, likt de man får från glödtrådslampor och halogen. Trots att de kostar det dubbla mot vad en som konstant håller 2700k (på tok för kallt sken i mitt tycke)

https://www.bygghemma.se/inredning-och-belysning/belysning/spotlights/led-spotlight/led-spot-hide-a-lite-1202-smart/p-829539-1064840

Har du några exempel på de du vet som blir varmare i skenet när den är neddimrad så får du gärna länka…

Vill nog påstå att de ljuskällor jag har från ikea blir varmare ju mer man dimrar ner dem. Ikeas ljuskällor brukar lira bra på plejd. Philips är annars ett säkert kort. Osram brukar man läsa mycket strul med på plejd. Men om ljuskällan har ett varmare sken vid dimring skall det egentligen anges som ex 2200K-2700K på förpackningen. Köper man en ljuskälla som anges med bara 2700K så skall den hålla det hela tiden tycker jag.

Okej, säg till om ni hittar en Philips dimbar som håller 2700K konstant :slight_smile:

Vad pratar vi om för sockel?

E27 :slight_smile: