Plejd får stöd för Apple HomeKit via gatewayen

Från sajten:
image

Plejd meddelar nu via sitt diskussionsforum att de är certifierade för Apple HomeKit. Stödet kommer att rullas ut brett men först efter sommaren enligt uppgift.

Stöd för Apple HomeKit till Plejd har varit en het fråga under en lång period och nu ser det ut som att det hela är löst. Plejd meddelar att de nu är certifierade för Apple HomeKit och att ett betatest rullas ut under sommaren.

Plejd

För att få stöd för HomeKit krävs deras gateway, Plejd GWY-01 och en uppdatering ska fixa detta för användarna. Stödet gäller till en början bara deras ljuskällor/utgångar på deras puckar (samma upplägg som för Google Home). Eventuellt stöd för tryckknappar diskuteras men är inte aktuellt i första skedet.

Vad säger ni om denna nyhet så här inför sommarens varma dagar?

1 gillning

Glad nyhet, men en gateway till hemma alltså.

Ja, suck för ännu en gateway. (Ofta är de trådlösa nu för tiden dock. Vet inte hur det är med denna. Wifi?)

1 gillning

Nope, GWY-01 kräver både ström och ethernet. Men den har ett nifty väggfäste :slight_smile:

Öht är en GW lämplig i Plejd-installationer eftersom det är den man kommunicerar med remotely och det är den som håller reda på tid och konf vid strömavbrott.

1 gillning

Fucking äntligen.

1 gillning

Ett litet förtydligande Konfiguration ligger i respektive puck som finns kvar efter strömavbrott men inte tidsfunktioner om man inte har Gateway eller en Batterbackup på någon av puckarna.

Äntligen kom Plejd till HomeKit. Installerade det precis. Plejd Gateway GWY-01 krävs Appen måste uppdateras till version 4.4 Kom inte upp automatiskt hos mig i App Store. Var tvungen att klick på Plejd i App Store. Då kom det upp att man kunde uppdatera. Välj Integrationer och välj HomeKit. Följ instruktionerna för att uppdatera Gateway mm. Spottar tak i badrum, är några av det som styrs via Plejd.

7 gillningar

Från sajten:
image

För er som väntat på uppdateringen så finns denna nu att ladda ner. Vi talar om stöd för Apple Home till Plejd Gateway så tomten valde att dyka upp lite tidigare i år.

Det har pratats länge om stöd för Apple Home till Plejd och nu finns det en uppdatering att ladda ner. Som med många andra produkter på marknaden så krävs det en gateway för att få till det hela men har du denna så är det dags att uppdatera.

Här är informationen kring uppdateringen:

4.4.05 dec. 2022
Vi gör ständigt förbättringar och lägger till funktioner. För att vara säker på att inte missa något, ha den senaste versionen av Plejd.

– A shout out to all of our users, who shouted out that they want HomeKit support. Plejd is finally working with HomeKit, we want to thank all our users who have been waiting patiently and silently for this release.
– LED75 is now fully supported in the system.
– And as usual, some annoying bugs have been fixed.

Har du uppdaterat än och hur fungerar det tycker du?

Källa: Plejd

Välkommen till bubblan.
Vad är det för tillbehör du försöker lägga till? I Plejdappen eller HomeKit?

Han försöker lägga till Plejd gatewayn i homekit så att alla lampor som finns i hans plejdsystem dyker upp i Hem-appen.
Jag gjorde det när uppdateringen av appen släpptes utan några problem alls. Kan tyvärr inte hjälpa till med annat än att säga försök igen. För mig gick det väldigt smidigt att lägga till.

Jo så långt är jag med. Gjorde det själv i förrgår utan problem. Män känner inte igen dialogrutan. Därav min undran, var han är inne och försöker lägga till.

Dialogrutan är inifrån Plejd-appen. Bland de första stegen så kom den upp. Vet inte modet var innan eller efter man skulle bryta strömmen till gatewayen. Eftersom det fungerade så smärtfritt för mig så var det inte många sekunder som den visades.

1 gillning

Okej var nog därför jag missade den, kände inte igen den.

Fucking jävla äntligen.

Tvåvånings villa med allt på Plejd blev plötsligt sjukt mycket enklare hantera.

4 gillningar