Jag har fått ett första generationens Playstation VR av en vän som det aldrig kom till användning hos och som nu sålt sitt playstation. Så jag har nu från Sony beställt den adapter som krävs för att kameran ska kunna kopplas in.
Men min fråga är: Hur bra blir det egentligen med en första generationens Playstation VR till ett PS 5?
Jag såg till att börja med att man skickar signalen från konsolen till TV:n via VR-enhetens processorenhet. Kommer inte det dra ned bildkvaliteten som skickas till TV:n i.o.m. att den antar jag inte har samma specifikationer som PS 5?
Kommer jag även kunna spela nyare VR-titlar som släpps?
Kvaliten är rätt medioker men VR1 är helt ärligt mer användbart än VR2 då det finns mycket mer appar och spel till VR1. Tyvärr är inte VR2 bakåtkompatibelt. Du kommer inte kunna spela nya VR-titlar för VR2 på din VR1-enhet.
Tack för du påminde mig – måste också beställa adaptorn.
Från och med 25 november går det inte längre att beställa en kamera-adapter till Playstation VR för Playstation 5. Adaptern behövs för att göra VR-headsetet kompatibelt med den nyare konsolen.
PS VR är första versionen av Sonys Playstation headset och togs fram till Playstation 4. För att använda det på Playstation 5 krävs en adapter för kameran. En sådan kan i beställa kostnadsfritt från Sonys webbsida.
Men från och med 26 november, eller tidigare om lagret tar slut, så är det slutbeställt.