PlayStation kör rea på PlayStation Plus

Från sajten:
image

PlayStation har dragit igång en rea i Europa på Playstation Plus så alla som spelar online kan spara lite pengar.

För att kunna spela online så krävs ett abonnemang på PlayStation Plus. Man kan tycka att det borde ingå kostnadsfritt men det är en annan diskussion. Utöver att spela online så erbjuder Sony två abonnemang till där man för en extra peng kan få tillgång till spel, demos och mycket mer och de kör de nu rea på. Det billigaste alternativet av dessa två heter Extra och är nedsatt med 25 procent och ett år kostar 1 012 kronor. Det ger tillgång till att spela online men även, rabatter, månatliga spel, molnlagring och deras spelkatalog.

Det dyraste abonnemanget heter Premium och är nedsänkt med 35 procent och kostar nu 1 053 kronor och ger utöver det som Premium har tillgång till demos, deras klassiska spelkatalog med äldre spel och lite filmer. Har man även en PlayStation Portal så krävs Premium för att kunna spela när man inte är hemma och komma åt streamingkatalogen. Så med tanke på den lilla prisskillnaden mellan Extra och Premium så rekommenderar vi helt klart att slå till på Premium. Värt att nämna är att erbjudandet enbart gäller de som inte har ett aktivt PlayStation Plus-abonnemang.

Källa: PlayStation

Galleri

Skaffade plus extra till fullrpris för tre veckor sen men ångrade köpet när jag läste ryktet om den här kampanjen. Nu känns de som en no brainer att inte ta premium när det endast skiljer 40kr :grin:

Ja mitt löpte ut för 2 veckor sedan, så slog till på premium nu faktiskt =) Grabben önskar sig en Portal i födelsedagspresent och då är det ju ändå bra att ha.

1 gillning

Längtar lite tills mina barn börjar intressera sig mer för konsolspel. Dottern som snart fyller 7 håller på med Roblox och tjatar om att få spela Minecraft. Fast jag kanske ska va glad så länge jag får ha mitt PS5 i fred hehe

Haha ja lite så är det faktiskt! Började med Roblox och Minecraft här med men nu spelar båda alla möjliga spel på både iPad, dator och konsol (samt vr).

Extremt liten skillnad från extra till premium… frågan är om man vill lägga en tusing dock.

Tyckte det var lika bra så slipper man tänka på det på ett år =)

Det har du såklart rätt i men vill jag ta det ifrån potten till MacBook.:joy:

Potten fylls ju på så småningom så ja!

Min PS5 har stått orörd i flera månader, kanske är dags att skaffa PS+ igen och börja lira lite nu då?

Det tycker jag verkligen! Vi kanske kan slå ihop några ikväll och spela om du inte har planer!

Ikväll går det inte, ikväll ska det drickas öl tyvärr

Kommer fler tillfällen :slight_smile:

1 gillning

Vad ska man spela då? Som finns på PS+

Hur långt är ett snöre :sweat_smile: Beror ju helt på vad du gillar för typ av spel :slight_smile:

Min fråga var dåligt formulerad. Var en blöt kväll igår. Jag funderade på vilka spel du spelar, som funkar bra som multiplayer.

Jag hinner faktiskt inte spela så mycket just nu men Helldivers är fortfarande i toppen :slight_smile:

Men där är väl lite sent att hoppa in sisådär ett år senare? Plus att det finns väl inte gratis på PS+?

Nä spelet kostar! Jodå aldrig försent :slight_smile: