Playstation 6 kan kanske släppas år 2027

Från sajten:
image

Det känns som att Playstation 5 släpptes igår men enligt dokument verkar det bara vara 5 år kvar till uppföljaren.

I det stundande köpet av Activision Blizzard från Microsoft har Sony lagt fram dokument över deras syn på köpet. I den brittiska konkurrensmyndighetens utredning har Sony kommenterat att de är rädda för att förlora tillgången till spel som Call of Duty och andra titlar.

De skriver att Microsoft endast uttalat sig om att spelen ska finnas tillgängliga till 2027 och att Sony nu är rädd för att bli utan spelen till nästa generations spelkonsol. I dokumenten har årtalet strukits när Playstation 6 kan släppas men eftersom 2027 nämnts kan vi utgå från det som tidigaste möjliga året. Det går i linje med tidigare generationer som i genomsnitt släppts med sju års mellanrum.

Via: FZ

Måste bara säga att det blir så sjukt mycket dyrare med konsoller än en vanlig PC.
Visst är det enklare men 650 kr året till Sony för att kunna spela online och att vara tvungen att betala högsta möjliga pris för spelen gör det hela till en riktig förlust tycker jag. Bättre att kunna köpa spel på nätet för drygt halva priset och ha en plattform som håller två konsoll-livslängder. Inga straffavgifter och ett tangentbord att tillgå.
Battlefield kostar 850kr för PS5 mot 600kr på Steam plus att du slipper betala nåt till Sony... Min konsolltid är iallafall över.

Jag tycker mycket som gjorde spelkonsoler lätt förritiden är inte samma idag. Om vi går tillbaka några år så körde man bara in sin CD/DVD eller kassett och spelade på. Dagens spelkonsoler är som vanliga datorer som är svårare att uppgradera mera. Hårdvara då.

Men en biffig speldator + en handkontroll man gillar är ju som en spelkonsol som man kan uppgradera på vägen. Det jag ser problem med är om spel bara finns till "rena" spelkonsoler. Jag tror dock det finns tillräckligt mycket spel på Steam så man bör klara sitt spelsug!

Battlefield 2042 till PS5 kostar just nu från 149 kr.

Jag köper sällan spel på releasedagen och oftast går de att få tag i under 500-lappen om man väntar någon månad.

3 gillningar

Jomenvisst...jättebra att släppa ännu en burk som knappt går att få tag på :+1: