PlayStation 5 VS Xbox Series X

Här kan vi diskutera vi Playstation 5 mot Xbox Series X, jämföra design, hårdvara och mycket mer och berätta om vilken vi planerar att köpa.

2652075119

Annons: Förbeställ Xbox Series X hos Webbhallen.

2 gillningar

Jag personligen var helt inställd på en PS5 (jag äger både Xbox One och PS4 idag) men efter gårdagens presentation är jag kluven. Otroligt trötta spel som visades upp förutom Horizon. Har även svårt för designen på PS5, ser ut som en produkt direkt från Alienware. Men samtidigt är jag glad att den kan ligga ned så den går att gömma i tv-bänken. Tycker Series X är mycket mer stilren och ser inte ut som något från yttre rymden.

1 gillning

Man behöver inte välja, bara att köpa båda. :wink:

1 gillning

Jo det var ju så jag gjorde förra generationen. Men brukar börja med ena konsolen så kan man spela alla titlar som kommer vid launch och sen brukar den andra prisdumpas lite och då köper jag även den. Har alltid kört Xbox först ut på grund av Forza-serien och det är nog en stor chans att det blir så även i år.

2 gillningar

Alltid Playstation som gäller för mig. Spelar inte så mycket PS-unika titlar, är mest COD, NHL och FIFA. Och gillar plattform så Sackboy såg mysigt ut tycker jag. Även om det är sjukt barnsligt! :joy:

Annars tycker jag att den kommer som Digital Edition (hopps på ordentlig prisskillnad) och att det faktiskt kommer en mediakontroll igen känns mest tilltalande. Tror designen kommer växa på en. Första tanken var väl rymdhjälm, Elon Musk eller som Marcus säger Alienware. Men tror att den kommer vara riktigt fin!

Jag har en bra spel-PC så blir en PS5 för de exklusiva spelen.

Vilken butik är bäst o förboka en konsol på? Vill ha den från dag 1!!

Köp en PC idag istället och sen nya kontrollen i höst/vinter.

Jag gillar Webbis :smiley:

Håller med, Sony brukar ju vara bra på stilrent, MS verkar tagit över det i år. Däremot verkar handkontrollen trevligare än X

1 gillning

Vad mysko, trodde Blu-ray delen skulle vara uppåt liggandes… hmmm :thinking:

Tycker de har gömt undan den rätt snyggt. För det är ju den fulaste delen när den är stående!

1 gillning

Undra hur det blir med prissättning. Det lär ju ha stor inverkan på hur folk väljer.

Även prissättningen på spel i PS-store. För vissa priser är ju hutlösa där idag!

Alltid Webhallen :slight_smile:

sant, fint! bara såg så kurvad ut på den sidan :thinking:

Både handkontroll och konsol på PS5 ser ut som någons renderade fantasi framför en färdig produkt imho.

1 gillning

Ja jäklar va ful PS5an är, får försöka gömma den på nåt bra ställe :smile: Har redan förbeställt den sen ett tag tillbaka då Xbox aldrig har varit ett alternativ för mig.

2 gillningar

Satan så stor PS5 är :joy:

bild

2 gillningar

Ah givet köp på nya Xbox iaf!

2 gillningar

Playstation!