VÄNNER!!!
Stora planer för helgen?.
Jag jobbar så föga spännande. Men vad gör ni?.
VÄNNER!!!
Stora planer för helgen?.
Jag jobbar så föga spännande. Men vad gör ni?.
Vi skall spela in något till det herra Jutub!
Hue vs trådfri vs clasolsson?
Thor ritar tror jag!
Blir att ta han om ungarna hela helgen, så blir öken
Båda sjuka?
Japp dottern sen i måndags, fortfarande risig med feber, misstänker den härliga influensan. Sonen blev risig i förrgår.
Stackarna.
Men om du tycker det är Jobbigt nu. Vänta tills din dotter köper sina första stringtrosor.
Hahahaha!
Taco fredag me kidsen , talang på tv:n o så hoppas ja på några glas bubbel
Lät riktigt trevligt!
Skall bli klar med ett projekt i programmeringsspråket Haskell som har datum för inlämning på måndag.
Haskell! Berätta mer!
Jag går en kurs som heter Programkonstruktion och datastrukturer på UU (Civilingenjör Informationsteknologi) där Haskell är det språk som körs (just för att lära sig om funktionell programmering). Vi fick för ett tag sedan som uppgift att i grupp utveckla något program/spel av eget val. Vi i vår grupp valde att utveckla en förnyad version av Pong med olika add-ons som t.ex; power ups, spellägen med mera. Bör tillläggas att det är ett litet projektarbete, därav valet att skapa just Pong.
Har du egna erfarenheter av just Haskell @Esse?
Hej! Nej inte hört talas om, därför jag undrade lite vad det var
Blir ganska lugnt. Vänner på middag lördag kväll. Och ta hand om den här gubben. Han har mig runt sitt lillfinger.
Men vilken finis❤. Vad är det för ras?
Vad är UU?
Okej! Haskell är, som nämnt, ett funktionellt programmeringsspråk vilket gör att det skiljer sig väldigt mycket från de vanliga språken, java, c++, c mm, som är alla imperativa programmeringsspråk (läs gärna här om funk. programmering: Functional programming - Wikipedia). Om man som jag förut enbart programmerat i imperativa språk så gäller det att tänka om när man börjar med exempelvis Haskell. Haskell är förövrigt ett riktigt kraftfullt språk.
Uppsala Universitet