Jag har kanske ingen egentlig fråga,, utan mer en reflektion över min situation och undran om det kommer att funka till slut. Kan man få en Pjäda som inte gör ont någonstans utan att den då är för stor?
Jag har problem fötter och har svårt att få pjäxor och annat att kunna funka utan att få rejält ont i fötterna. Jag kan exempelvis inte åka skridskor eller inlines mer än några minuter så får jag superont under foten.
Jag haft ett par pjäxor ett antal år som funkat hyfsat har jag tyckt, men jag har alltid fått ont under fötterna efter en liten stund, så måste man stanna ta av skidorna och vila fötterna. Sen funkar de en längre stund. Jag har också kläm i lilltån så den domnar Förra året formgjöt jag en sula på Hamra shoppen i Tänndalen och det blev bättre. Jag hade internetshoppat mig till dessa pjäxor, och har tänkt läng att snart ska jag fixa pjäxor hos en bootfitter istället så jag får det som passar foten och inte det som jag tycker känns bra när man provar.
Bor i Skåne så det är inte så bra kunskap i butikerna direkt.
Sagt och gjort, i år är vi i Tänndalen igen och igår dag ett så tog jag tag i det direkt. In och ge mig en pjäxa still min fot. Provat några olika och fick råde att om det är 80% bra så kör vi på det och de fixar resten.
Jag fick gå ner en stoplek mot nu. Och jag hade aldrig köpt dem om jag bar hade provat själv. Knappt man fick på dem och sen klämde de här och där.
Frågade inte ens om pris, utan det fick bli vad de rekommenderar. Blev ett par Tecnica Cochise 130. De klämde på lilltån och vid rejält vidvristen.
Särskilt kanten på tungan. Den flyttades hit och dit, och sen blev det bättre, pjäxan trycktes lite. Idag åkte jag med dem och i början gjorde edet ont i vristen och lilltån. Men GUD vilken skillnad på responsen på skidorna!!, Jag tyckte mina Peregrine 82 var roliga inna, men nu är det en oerhörd respons och enkelt att åka!
nice.
Efter en dags åk så blev lilltå situationen bättre, eller så domnade de så jag knappt kände dem, vet i fan vilket. Åkte in idag igen och fick dem tryckte och värmda för att vristen skulle kännas mindre. Nu i stugan så känns de bättre men tycker fortfarande på vristen.
Förhoppningen är att jag kommer att ha en skön pjäxa innan veckan är slut, men är lite orolig för att få bort klämning på vristen att det inte försvinner. Hur har det funkar för er som gör Bootfit? Blir det en perfekt passform där det inte klämmer eller gör ont? Sen undrar jag om jag ska ta och få lilltå delen tryckt lite till. Vet inte om det var kallt idag eller om den mindre pjäxan gjorde att vi frös mer om fötterna trots värme strumpor. Frun gör samma sak som mig, men hon behövde inte gå ner i storlek utan få en bättre pjäxa.
Dottern köpte vi till förra året här och nu när vi var här i år så fixade de till skav och andra problem. Smile
Jag har alltit utgått ifrån at nånstans kommer det att göra ont, så är det bara. Smile men hoppas att det ska kunna gå att få bort. Smile
Supernöjd med pjäxan annars, .Smile