Philips TV problem med inbyggda chromecasten

Föräldrarna har skaffat en Philips 43PUS7657/12 (syns på skärmdumpen :sweat_smile:)

Den har inbyggd chromecast men den verkar inte funka som en vanlig ”extern” chromecast.

Jag har märkt att t.ex Disney+, hbomax och viaplay inte hittar den.
Netlix hittar den rätt.
Youtube däremot hittar den många gånger om. Jag bytte namn på den till Philips TV från 43PUS7657/12 för jag tänkte det var något fel men det hjälpte inte

Någon som känner igen problemet och vet hur man löser det?

Jag har själv en Philips tv hemma men har inte det här problemet vad jag märkt, använder Apple TV , men tyvärr är inte Apple TV ett alternativ då föräldrarna tillslut nu lärt sig chromecast.

Om jag ska köpa chromecast vilken ska jag köpa , den nya med dosa verkar finnas i två versioner eller är det bara att ena stället skriver 4K och de andra inte, Ultra namnet har dom slutat med ?

Philips använder Android TV på de dyrare modellerna, medan deras budgetapparater använder Saphi OS och dessa har inte Chromecast inbyggt.

Ska du köpa en Chromecast with Google TV är egentligen enda skillanden mellan modellerna om den klarar 1080p eller 4K.

Okej och dom har då en budgetmodell?

Tvn har ju ändå Ultra hd upplösning så gissar jag skulle bli besviken om jag köper en vanlig hd chromecast? (När jag kollar på tvn)

Ja, kollar man på Philips produktsida nämns inget om operativsystemet överhuvudtaget på denna modell. Men den kör Saphi, antar att Philips inte gärna skyltar med det.

På bättre modeller nämns Android TV redan i rubriken:

Angående de olika Google TV-modellerna är ju prisskillnaden ganska liten, så jag hade helt klart rekommenderat 4K-modellen till en 4K-TV. Procentuellt är dock prisskillnaden ganska stor och på en 43"-are märker man förmodligen ingen jätteskillnad.

Tack så mycket för infon!
Gissar utifrån bilderna att jag isåfall har en ”premium” modell hemma
Det får bli en 4K , jag kommer se… eller ja , veta skillnaden :laughing:

1 gillning