Philips Hue Tap dial switch mini finns att köpa nu

Från sajten:
image

Philips Hue lanserade förra året en smartare väggkontroll för sitt belysningssystem. Nu har en modifierad version av denna börjat säljas till konsumenten.

Philips Hue Tap dial switch mini är en variant av Tap dial switch fast utan den fyrkantiga bottenplattan som fästs på väggen. Med denna kontroll kan du styra upp till tre rum eller en zon med varje enskild knapp. Den har dessutom en vridring runtom som kan dimma eller öka ljusstyrkan på belysningen.

Montera Philips Hue Tap dial switch mini på väggen, placera den på en magnetisk yta eller använd den som en fjärrkontroll.

Rekommenderat pris för Philips Hue Tap dial switch mini är 599 kronor och den finns i svart eller vitt. Konstigt nog är den dyrare än versionen med bottenplatta…

Källa: Philips Hue

Galleri

Förutom att denna då har vridfunktion för att kunna dimma så måste ju deras gamla klassiska vara den klart bästa.

Behövs varken fast strömförsörjning eller batteri.

Det enda nya med denna Mini är den mindre plattan. Måtten är samma på den gamla och magnetisk är den också.

Den nya minis knappar är lättare att trycka på, den gamla hade mer mekaniska klonk knappar då den skapade ström genom knapparna.

Det är ju det som är det bästa, att den drivs av kinetisk energi och inte behöver strömförsörjning alls.

Jag minns inte vad den med kinetisk energi heter.

Men gamla vs nya (som denna artikel handlar om) är dessa två.

Ny "mini" med rund platta.

Gammal med fyrkantig platta, som den nya "mini" ersätter.

Dessa är identiska förutom plattan och att den nya med mindre plattan har ett högre pris.

I svart också!:heart_eyes:

Den med plattan är ju riktigt intressant. Funderar bara på hur den monteras. Jag vill ju naturligtvis ta bort min befintliga väggbrytare och ersätta med denna. Hittar inga installation beskrivningar.

Den har två klisterremsor på baksidan för att klistras på valfritt ställe och fyra (?) skruvhål för att skruvas fast. Jag kan ta en bild på den när jag är hemma ikväll.

Gärna det. För jag förstår inte riktigt. När jag tar bort den befintliga brytaren blir det ju bara ett stort hål. Svårt att få tejpen att bita i ett hål. :nerd_face:

Du behöver ta hem en elektriker om du ska ändra i befintlig installation.
Extra viktigt om man inte har koll på hur man gör. :wink:

Nu var det ju inte elbiten vi pratar om. Den har jag full koll på.

Bild på plattan.

1 gillning

Tack så mycket. Blir en beställning på ett gäng direkt.