Philips Hue ryktas lansera nya filamentlampor

Från sajten:
image

Philips Hue har presenterat flertalet nyheter under året och nu verkar det vara dags för fler sådana. Enligt en läcka ska det presenteras fler filamentlampor i större storlek inom kort.

Det är den tyska sajten Hueblog.de som säger sig känna till att två större ljuskällor med E27-fattning är på gång. Diametern på den största ska vara 12,5 cm och på den lite mindre 7,2 cm. Färgtemperaturen förväntas ligga kring 2100 Kelvin med en ljusstyrka på 550 lumen.

Philips Hue Giant Globe Filament

Philips Hue Giant Edison Filament

Utöver dessa två filamentlampor verkar det även lanseras en mindre Philips Hue White E14 med en fixerad temperatur på 2700 Kelvin.

Philips Hue E14 Luster

Ryktet säger att fler av deras produkter även ska få Bluetooth möjligheter samt att deras Philips Hue Iris ska uppdateras med nya färger och kontrollmöjligheter.

Philips Hue Iris

Vad tror ni om detta? Kan skapa riktigt trevliga hemmiljöer inför höstens mörker – mysfaktorn är ju ingen brist på här, eller hur?

Källa: hueblog.de

1 gillning

Jag väntar fortfarande på en 95 eller 120 mm glob i vitt med vitt, vitt ambient eller RGB. Filament passar inte i den lampan jag vill ha och de vanliga Hue ser helt fel ut.

Det är väl en positiv nyhet även om jag upplever att filament är lite på väg nedåt i popularitet.

Känns lika hett som att ha sånt här och liknande i sitt hem. :rofl:

1 gillning