Philips Hue på gång med 1600 lumen

Från sajten:
image

För dig som eventuellt tycker att ljuskällor från Philips Hue lyser i svagaste laget så ska det enligt ett rykte nu lanseras en som lyser dubbelt så starkt. Den vanliga max-styrkan på 800 lumen sägs nu kunna toppas av en med 1600 lumen vilket motsvarar en 100 W lampa.

Enligt en tysk hemsida, smartlights.de så kommer det lanseras en E27 av Philips Hue White med denna dubbla ljusstyrka inom kort. Detta är ju en positiv nyhet för en del användare men det finns två eventuella nackdelar; det gäller bara White så du kan inte få fram olika nyanser av vitt ljus utan det är enbart 2700 Kelvin som är tillgänglig. Dessutom innebär detta en 50% ökning av strömförbrukningen till 15,5 Watt.

Den ska enligt uppgift fungera med såväl Bluetooth som med Hue Bridge. Priset sägs landa på € 24,95 när den släpps.

Källa: 9To5Mac

2 gillningar

Yessss!!! Jag har känt mig så gammal sedan jag gick över till hue och led. Tyckt att det är så svagt ljus jämfört med ”gamla” lampor - medan alla sagt att ”det är nog dina ögon”
Det här är min revansch!

3 gillningar

Really?..Min första tanke var: Varför skulle man vilja har MER styrka i dessa?.
Men det finns visst en snygging i Lund som vill ha det. Skönt att Philips anpassar sig.

3 gillningar

Men precis! Thor får det ljus Thor vill ha.

3 gillningar

En sån vill jag ha till min dörrlampa där ute :smiley:

1 gillning

https://www.power.se/smart-home/smart-belysning/smarta-glodlampor/philips-hue-wh-a21a67-100w-1600lm-bt/p-1101986/