Philips 58PUS8536

Har en längre tid tittat efter ny tv. Det skapar en viss ångest och obeslutsamhet. Det finns för mycket att välja på och för många parametrar att ta i beaktande. Vissa parametrar vet jag inte ens om det är ett issue.

För att göra det hela enklare så bestämde jag mig för att den nog får bli en Philips för att få ambielight.

Vad tror ni om denna tv?

Att den påstås vara lite mörk i hörnen bryr jag mig inte om ej heller bryr jag mig om ”svartaste svart”

Sport och spel intresserar mig inte heller, däremot så vill jag att den skall vara bra på att hantera rörelse i filmer. Kanske inte är något problem då jag aldrig upplevt det som något problem på min gamla panasonic från 2013, den var iofs ganska dyr då.

Så vad tror ni? Missar jag något uppenbart som är bra att ha om jag satsar på denna?

Vad säger du @Esse som är ett levande uppslagsverk när det kommer till tv?

1 gillning

Du verkar rätt bra på det :slight_smile:

Tolkar ditt svar som att jag inte är fel ute och att den har det som behövs avseende kontakter och standarder :blush:

Årets modell fick HDMI 2.1 så du är så framtidssäkrad som du kan bli :slight_smile:

Det som TV i denna prisklassen kan ha är lite långsamma menyer, men antingen vänjer man sig eller så köper du bara en ChromeCast med Google TV eller en Apple TV vilket gift du nu tar till vardags.

1 gillning

Eller en Amazon Fire TV Stick om man är lagd åt det hållet. :crazy_face::mushroom:

Har senaste Apple TV kombinerad med en gammal Benq datorskärm på 21,5” :cold_face:

Så allt kommer att bli en uppgradering :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 gillningar