Pepparkakshus är Sias nya julglass

Från sajten:
image

Sia presenterar släpper varje år en julinspirerad glassmak i begränsad upplaga under julen och i år är det dags för smaken pepparkakshus.

Det är nästan en oskriven lag att varje jul bygga det där pepparkakshuset som limmas ihop av smält socker som man alltid bränner sig på och pepparkaka är ju förbannat gott men något utrymme för ett provsmak av huset finns det aldrig utrymme för. I år så kan vi samtidigt som vi bygger vårt pepparkakshus äta Sias nya glass med smak av just pepparkakshus. Med smaken vill de väcka känslan hos ett barn som ser ett dekorerat pepparkakshus och inte vill något annat än att ta sig en tugga eller två.

Många svenskar har byggt pepparkakshus som en given julmysig aktivitet med familjen – och när resultat i glassform blev så bra fanns ingen tvekan hos oss, den måste bli årets Tomteglass, säger Dan Bengtsson, Marknad- och Innovationschef på SIA Glass.

I den nya pepparkaksglassen kan du vänta dig en krämig gräddglass med chokladlinser, pepparkakor och pepparkakssås som förpackas i en 0,5-liters förpackning. Är du sugen på att testa den så kommer den dyka upp i butiker från och med vecka 45 i begränsad upplaga.

Via pressmeddelande

8 gillningar

Men jaaaaaaa!

1 gillning

Abc Yes GIF by The Bachelorette

2 gillningar

har ni inte ätit ANNAs pepparkakaglass- gudomlig , om man gillar pepparkaka vill säga !

3 gillningar

Dagarna efter jul förra året sålda dom ut dom för 10kr/st på mitt lokala ICA maxi, köpte på mig 3st. Fantastisk god glass! :yum:

2 gillningar

måste testa :heart:

1 gillning

Får se om den dyker upp som överaskningsglass till kidsen. Är ju ett stort Sia glass fan :slightly_smiling_face:

ja de får du inte missa , perfekt konsistens, låta den stå typ 5-7 minuter o sen tömmer man burken :relaxed:

1 gillning

Glassburkar skall tömmas – annars är man en liten lort – som Astrid Lindgren sa.

1 gillning

Siaglass är det bästa som kommit ur min uppväxtkommun efter bryggeriet :wink:

Den är så god!!!!! Drar ett paket i ett svep!

ja lätt , inge o spara på :relaxed:

1 gillning