Ännu en anledning till att inte koppla upp en smart-tv på sitt nätverk.
Vad säger andra? Jag tänker att EU, som gillar att reglera, knappast kan vara särskilt nöjda med att vi får påtvingad reklam på TV:n när den inte används.
Håller med om att det är motbjudande med reklam inbyggt i produkterna, men även Apple syndar ju med reklam i App Store vilket jag också tycker är över gränsen (Även om det förstås är mer "i ansiktet" med tvättmaskinsreklam på tv:ns hemskärm än med betalda annonser för appar i App Store.)
Jag kan tycka att om man går in i en affär (t.ex. App Store) så får man också vara beredd på att där finns olika erbjudande som visas.
Skulle det dyka upp reklam på hemskärmen eller i kalendern/kontaktbok/anteckningar då hade telefonen åkt ut i sopan direkt.
Reklamen i App Store kan jag leva med, jag är ändå inte där särskilt ofta, och när jag är det syns den bara för mig på mobilens lilla skärm. Reklam på TV däremot blir mycket mer påtaglig, eftersom den syns i hela vardagsrummet för alla som är där. Det känns väldigt påfluget.
Samma här, har bara sett de inbyggda apparna någon gång. ATV is the shit.
Kan inte vår journalist @Esse gräva lite i det här?
Finns det några regler kring annonsering? Om annonserna börjar dyka upp bara en dag efter att TV:n har uppdaterat sig själv, är det verkligen okej? Det är ju inte längre den TV kunden köpte från början.
Kan man till och med hävda att reklamen förändrar hela TV:n, även om det inte är ett tekniskt fel, utan snarare en förändring av ursprungsprodukten? Och skulle det i så fall vara tillräckligt för att kunna reklamera TV:n?
På dem Esse!!
Har en dum tv
den har 3 hdmi port
en Tele2 Tv Hub Mini android tv
en Google Chrome Cast Hd Google tv
en hdmi kabel från tv till dator
en ingen reklam
Exakt! Frågade butiken om Google krävde att jag loggar in på TVn med Android för att den ska ”starta”. Nopp, bara koppla in Apple TV och njuta.
Du behöver inte ens koppla ett konto till TV'n om du inte vill.
Absolut.
Hade det där varit min TV så hade den åkt ut snabbare än Lucky Luke drar! Även om jag skulle lägga på en mediabox på den. Inte okey!
Det var helvete vad du mekar med din profilbild. När man väl känner igen dig så är det en ny.
Haha, den är efter humör!
Nä, har inte hittat någon jag tycker om ännu. Testar mig fram!
Snacka om humörsvängningar.
Här nöjer man sig med att byta tröja. Vill ju inte att profilbilden ska stinka svett.
Jo
Så blir det när jag spelar RPG-spel! Efter 40 timmar av ett spel så svänger humöret en hel del
Gick nyss på Final Fantasy V. Jävlar vad jag gillar musiken när man slås i spelet
Därför spelar jag inte spel, då är man glad hela tiden.
Det har jag aldrig sett i Samsung Tizen OS, jag har haft Samsung TV fram till idag i många många år. Var hittar du den reklamen?
Nej, ingen reklam hos Samsung i vare sig Samsung TV Tizen OS, eller på klockorna eller telefonerna.