Påtvingad reklam i våra TV-apparater

Uppenbarligen går det att sälja reklam rakt in i Android TV :frowning:

10 gillningar

Jag hade reklamerat den. Det ett fel man inte kan förvänta sig.

4 gillningar

Hade de inga premium apparater i butiken? :joy::joy:

Det här var tamejfan bland det sunkigaste jag sett. Vilket skräp. Håller med @Yoke, tack och hej med den.

2 gillningar

Apple TV :smiling_face_with_three_hearts:

5 gillningar

100%

1 gillning

Hade begärt pengarna tillbaka.
Finns det ens något lagligt stöd för att göra reklam på enheter som redan är betalda?

1 gillning

Jag har sagt det i många, många år. Faktiskt ända sedan ”smart tv” dök upp. Jag vill inte ha det!
Betalar hellre mer för en tv-skärm utan skräpet. Det första jag gjorde när jag köpte ny tv, som kom med det ”smarta”, var att koppla bort allt som gick, särskilt stänga av wifi.
Som Apple TV användare sedan dag ett så förstod jag hur mycket bättre det är.

4 gillningar

Har Samsung andra bildskärmsapparater med denna typ av reklam? Tänker på klockorna och telefonerna, för vem skulle acceptera att skärmen helt plötsligt tas över av Elgiganten.

Det är väl ingen Samsung. Gissar på en TCL.

Håller med, tyvärr finns inte dessa produkter vad jag vet. Verkar inte finnas någon marknad för det.

1 gillning

TCL?!

Det är en Philips.

Min Samsung-TV har också reklam :frowning:

1 gillning

Han gissade dåligt. :joy: :joy:

Nästan då, TPV. :slight_smile:

Philips håller på migrera till Titan OS i stor utsträckning, undrar om det är reklam där också?

Är väl bara att titta på sidan du länkar till. :smiley:

TitanOS är gjort för just det.

2 gillningar

Jo är svårt att köpa en ”dum” TV numera.

Köpte en high-end LG UHD smart-TV för +10 år sen. Hade redan då en AppleTV och provade TV:ns motsvarande appar ett par ggr de första veckorna... har aldrig rört dom efter det. TV:n i sig var däremot ett kanonköp, panelen fortfarande ruskigt bra imho.

1 gillning

haha ja :slight_smile:

TPV hänvisar till Google för övrigt – dvs det är inget de själva styr över.