Parkoppling

Försöker förgäves para ihop min IPhone 13 pro med min MacBook Air 2020 via bluetooth. Ser respektive enhet under bt-inställning och får en kod att godkänna på båda enheterna. Men icke, någon sekund senare bryts anslutningen. Startat om båda och försökt igen men det funkar bara inte.
Någon här som har ett tips?

Vilken funktion är det du försöker anväda BT på? Internetdelning, airdrop eller vad försöker du göra?

Välkommen till bubblan!

Såg på UT när man lyfte bilder från telefonen till datorn, ville gärna testa det

Hur menar du?

Tänker du på kopia på telefonen och klista in på datorn? Eller vilken funktion är det?

Såvitt jag vet finns det inget behov av att parkoppla via bluetooth för några funktioner. Om du är inloggad med samma Apple ID på båda enheterna och på samma WIFI så funkar det automagiskt.

Ja typ så, airdrop funkar. Men som sagt, jag får upp koden som ska godkännas och telefonen står som ansluten i en sekund sedan hoppar den ur igen

Ok, jag kanske far efter något som inte behövs

Jag tror det. Min telefon (och andra enheter) är inte kopplad via bluetooth men jag får iallafall upp detta:

Tack för snabbt svar, uppskattas

Jag har inte heller varit med om behovet att parkoppla, därför jag försöker få fram vad du vill åstadkomma för funktion

Airdrop är mycket snabbare än Bluetooth då den använder Wi-Fi.