Parkerad bil i iPhone 12 Pro

Tidigare hade jag så jag kunde se vart jag parkerat bilen om jag svepte höger på hemskärmen. Nu är denna borta, har kollat att inställningarna är rätt i kartor men lyckas inte hitta hur jag får tillbaks den där den fanns tidigare.

Har du tillåtit att positionen används av widgets? Under Settings → Privacy → Location Services → Maps → välj While Using the App or Widgets
Jag har inte provat detta på min 12 Pro men det funka på min 11 och den telefonen återställde jag från så antar att alla inställningar ska vara samma.
Ibland kan vissa såna här saker lösas med att man t.ex tar bort widgeten och disablear att position får användas

Jag har inte gjort några ändringar, den är bara försvunnen. Så jag kan inte ta bort den och inte lägga till den.

Jaha , förlåt då missförstod jag problemet. Har tyvärr inga lösningsförslag då :confused:

Nu kände jag inte till den funktionen men jag blev lite nyfiken och la till widgeten kartor och där kunde jag se var bilen är parkerad.

Kan du inte lägga till widgeten kartor igen?

Har provat att ta bort den och lägga till den utan framgång. Har även stängt av parkerad bil och slagit på den igen.

Okej
Ja då vet jag inte🤷🏻‍♂️

Vet tidigare försvann den för någon vid en uppdatering och kom tillbaks senare, får väl avvakta. Ingen viktig widget men lite kul.

Du har inte ”tappat” bluetooth kopplingen till bilen?

Nix inte vad jag vet, kollar nästa gång jag kör den. Är mera osäker om jag haft parkera bilen funktionen i 12:an.

Har du inte denna knapp?

Ja den har jag och det var den jag menade jag också provat stänga av och sätta på igen.