Parkera vid MOS?

Jag har närt en konsumist vid min barm... Jag har aldrig varit i Mall of Scandinavian även om jag i grunden inte har så mycket emot köptempel. Nu har sonen och en av hans kompisar bestämt sig för att tillbringa några timmar där imorgon och jag ska skjutsa dem och sedan ska jag slå dem i bowling..:smiling_imp:.

Men hur parkerar man där? Visst finns det ett P-hus? Där folk står i 3 timmar för att komma ut från en fotbollsmatch? Är det i P-huset man parkerar eller finns det andra alternativ?

1 gillning

Jag tänkte att vi har ett par rutinerade shoppare här som vet om garaget eller något annat är bäst. Annars tänker jag att garaget är det naturliga. Det är ju liksom till för det..:grin:. Men hatar att komma dit och inse att garaget är fullt då det är lördagen efter lön.

har för mig att de e ett av dom ställena man måste ha ”kort” för att betala .. likaså i emporia , men ja kan minnas fel - ja kör bara apple pay

edit : att dom inte har blipp ..

Åk in i deras garage, skaffa deras app och registrera din bil så får du någon timme till att stå gratis :slight_smile:

Verkar vara avläsning av regskylt enligt länken @Zop la upp. Tror jag är reggad där.

så var de nog , men när man skulle betala sen har jag för mig de var kort som gällde , fick låna dottern s för o betala , har inte appen ..

Inga problem att komma in eller ut så länge det inte är match. Ta bil till evenemang på friends måste för övrigt vara bland det minst begåvade man kan göra i den här staden, ur så många olika perspektiv. Tips är att köra upp till högsta våningen, brukar vara rätt tomt där.

1 gillning

så jävla sant , såg swe eng där när zlatan hade show , åkte med en polare dit , tog 2 timmar innan vi ens kom ur parkeringsrutan, kanske 3,5 timmar innan vi va ute , sen 20 mil hem .. :man_shrugging:t2:

1 gillning

Sonen åkte med en kompis och en familj till en fullsatt fotbollsmatch. Det tog över 3 timar att ta sig ut ur garaget. Samma för en granne vid en annan match.

1 gillning

Den gemensamma nämnaren är ju uppenbarligen fotboll, låt bli fotboll alltså :wink:

Som boende norr om Dalälven har jag faktiskt klarat mig in till MOS två gånger, fanns några trevliga platser där risken för dörruppslag var låg :slight_smile:

1 gillning

Du tar valet parking för att visa din son hur det gårtill :man_shrugging:

1 gillning

Nu var morgondagen tänkt att mer kliva ned till verkligheten och se hur de förtappade har det..:sweat_smile:

2 gillningar

....pendeltåget till solna station

2 gillningar

Mycket vanliga människor på pendeln...:sunglasses::sweat_smile:

1 gillning