Den nyligen i Sverige lanserade Pluto TV-tjänsten går nu att ladda hem till Android TV (Inkl Chromecast med Google TV) och Amazon Fire TV.
Pluto TV är helt gratis att använda och finansieras av reklam. I Sverige får vi utöver innehåll från Paramount även från det vi hade i ViaFree tidigare. Det inkluderar Lyxfällan, Svenska Hollywood-fruar, Frusna Truckers och annan kvalitetstv.
Från Paramount hittar vi enligt pressmeddelandet bland annat Forensic Files, Ex On the Beach, Star Trek, SvampBob Fyrkant, Unsolved Mysteries, South Park, Undercover Boss, The Hills, Pimp my Ride, Paw Patrol och CBS News.
Innehållet från ViaFree streamas medans innehållet från Paramount är tablåtv.
Den appen har funnits till Chrome Cast TV när tjänsten lanserades i Sverige för nästan 1 månad sedan så inget nytt där. Däremot verkar det inte gå att casta från android appen till äldre chrome cast modeller
Synd bara att PTV kör så extremt låg bitrate på endast 2450kbit som max. TubiTV som ska komma till Norden kör 5000-10 000 bitrate i 720P Samt 10 000-20 000 bitrate i 1080P och då är det också gratis med reklam. Bara hoppas vi får hög bitrate någon gång på Pluto TV.
Man kan säga att jag drar ned hälften på allt utom ljud som jag oftast behåller som det är. Oftast ligger både DTS och AC-3 med som ljudspår. Jag vill minnas Blu-ray ligger runt 40-45Mbps.
Jag gick över på 4k ett kort tag också. Omöjligt att hålla på att bolla med dom filerna. 60-100GB på en film. Tyckte inte det var värt.