Övervakningskamera

Övervakningskamera sökes, den måste kopplas med nätverkskabel… Vilken ska jag ha? Alltså inget wifi tack!

Är det utomhus tycker jag du skall titta på denna. Har dock ej testat den själv.

Ser nu att den inte tycks ha ethernet :face_with_rolling_eyes:

Den ska sitta inomhus.

Jag har denna. Inte använt den så värst mycket men den fungerar stabilt på wifi (finns ethernet)

Eller så låter man bli att betala för mycket och köper en sådan här istället :slight_smile:

Edit: My bad, såg nu att det var ett krav med Ethernet. Denna stödjer endast WiFi.

1 gillning

Några krav på tex HomeKit etc?

1 gillning

Ja tack de vore mysigt !!

Nej, ska övervaka inne i en vikmaskin på jobbet.

Tittar på denna, smidigt med deras webb portal också. Så man slipper köra appen.

https://www.arlo.com/uk/products/kit/VMC3040S.aspx

Jag kör den men över WiFi. Den är okej men skulle nog inte köpa den igen. Händer lite för ofta att jag inte kan nå den via appen, bryter jag strömmen löser det problemet men det är lite opraktiskt bär jag använder den som övervakningskamera. Har funderat på att sätta en timer som bryter strömmen en gång i veckan och startar om den.

Den är jäkligt intressant! Beställer nog en 4st i dagarna.
Någon mer som vill ha när jag ändå köper och skickar till Sverige?

Kolla deras Pan cam också, udda men smart.

Intressant. Går de funktionerna att styra från HomeKit om man lägger in den i Homebridge?

Vad jag vet, ja.

bild

Funkar kanon! Blev en Arlo!

Låter dyrt…

Var sparar den sin data?

Företaget betala så…

I molnet…

Jag rullar lite övervakning här hemma också. Rullar på Synology Surveillance Station!

Beställer i helgen :smiley:

Var beställer du kamerorna ifrån? Kör som du vet en Neos, dom finns ju för nån hundring via amazon UK. Men dessa har jag inte hittat för liknande pengar.

Var förresten nån av dom du körde i homebridge Neos? eller var alla från Wyze? Hittade väldigt lite info om Neos o homebridge men massor om Wyze.