Överhettning är största anledningen att Pixel-telefoner returneras

Från sajten:
image

Googles skräddarsydda chip till Pixel-serien verkar vara den främsta orsaken till att kunder lämnar tillbaka telefonerna.

I läckta dokument från Google framgår det att överhettningsproblem i Tensor-chip är den största orsaken till Pixel-returer. Dokumenten kommer från tiden före lanseringen av Tensor G3 i Pixel 8, men trots förbättringarna fortsätter Google att arbeta på kyligare lösningar.

Kommande Tensor G5-chippet väntas tillverkas med TSMC:s strömsnåla 3nm-process – samma som Apple använder. Vi får hoppas att detta resulterar i både bättre batteritid och svalare telefoner.

Via: 9to5google

Man undrar om det bästa inte hade varit att fortsätta med Qualcomm alternativt MediaTek? Men Google valde en annan väg.
Är rätt komplicerat med mobilprocessorer och modem.

Vad man har läst om Tensor G5 och G6 kommer de forfarande ligga efter i prestanda. Hade kanske inte varit ett problem om Pixel hade en lägre prissättning, men nu är de lika dyra som andra flaggskepp.

Kan bara instämma. När jag internet delar med min Pixel 8 blir telefonen väldigt varm och batteriet dräneras på nolltid.

1 gillning

Tycker min Pixel 9 Pro har klarat värmen bra. Den har en så kallad Vapor Chamber:
A better look at the Pixel 9 Pro vapor chamber

Tror inte standard modellen Pixel 9 har det.

1 gillning

Själv har jag fått lämna in min pixel 8 pga skärmproblem, vilket också verkar vara ett typiskt problem med denna modell.