Övergång iPhone till Android

Alla !!!

Ska jag köpa nytt detta år så är det en Xiaomi :wink:

1 gillning

Har haft Xiaomi Pocophone F1 - helt klart bästa luren jag ägt i den prisklassen. OnePlus:en kunde jag köpa mha jobbet. Xiaomi gör helt klart grymma telefoner.

Bär inte på två, men har två. Min S10+ har mina två sim i sig. Men har en XS som ligger på skrivbordet utan sim. Man vill ju ha koll på båda plattformarna. :slight_smile:

1 gillning

Xiaomi är grymma, go for it!

1 gillning

jag kommer med mitt svar i morgon…

Men du har väl Appel watch ?

Yes…

Hur tänker du kring det om du går över till android ?

Att då blir det android hela vägen… men detta kan dröja innan jag slår till… är för feg :joy:

Känner igen mig i dina tankar. Hitintills har de slutat i att jag tycker mig vara dum och “rastlös” som vill byta från något som är riktigt bra :wink:

2 gillningar

Kloka ord!!!

Om en månad kan vi stänga den här tråden för då har @Sevis köpt en ny iPhone.

3 gillningar

:man_shrugging:t2::cold_face::joy:

1 gillning

Precis !

Ok Here goes:

Det handlar om vilket ekosystem du har kört fast i. Du säkerligen ha Applemusic, filmer på itunes (eller vad det heter nuförtiden) prenumerationer till tjänster som betalas med applepay etcetcetc

Man kan skoja och säga Android erbjuder en frihet att välja vad du vill. Och det stämmer absolut. Vill du köra en web server på den så kan du det. Utan att fundera på saken kan du koppla in USB sticker, möss och allt sådant…och det funkar utan problem. MEN har du det behovet?

Jag har förbjudit min familj (minus yngsta sonen för han är intresserad av IT) att ha något annat än apple devicer för jag har inte möjligheten att hjälpa dem om/när det strular iom att jag reser i mitt jobb.

Om du använder Airdrop dagligen kommer du sakna det, apple pay är överlägset Google Pay…
Jag använder en Note9 (10a om några dagar) för jag gillar pennan, Dex, snabb laddning och möjligheten att ändra i UI som JAG vill ha det. Även att kunna använda appar som man vet apple aldrig skulle godkänna (yTorrent). Sedan är jag helt inkörd i office365 och googles ekosystem. Något som jag tycker funkar dåligt på IOS enheter.

När jag böt från iphone 3g så var Android ett fruktansvärt operativ system…men jag gillade att testa och störde mig inte jättemycket på alla buggar. Men självklart tittade man ibland med lite avundsjuka på iphone och tänkte att deras hårdvara, mjukvara och appstore är så mycket bättre.
2019 är appstore i princip identiska och hårdvaran är i mitt tycke överlägsen iphone. Android som OS är fortfarande lite efter IOS Men det sköna med Android är att är det något du stör dig på i UI så kan du fixa det.

Jag skulle inte kunna använda Iphone idag.

2 gillningar

Du gjorde de inte lättare direkt… hahaha

Blev ju nästan mer sugen på android nu ju… :slight_smile:

Tack för dina ord…!

1 gillning

Köp en Pixel så får du den där Apple-känslan av att “allt bara fungerar”. Övriga tillverkare (OnePlus kanske undantaget) kluddar till det så, både estetiskt och med dubbla versioner av appar.

1 gillning

Jag tycker inte att man ska köpa en Pixel. Visst är kameran fin och hårdvaran bra, men ärligt talat får man mycket mer för pengarna om man väljer OnePlus/OPPO/Xiaomi. De har så många fler funktioner som inte finns med i Android av standard; till exempel Scrolling Screenshot/Reading Mode/Screen Recorder*

Dessutom kan man numera Sideloada GCAM (Google Camera-appen) till både Xiaomi och Oneplus modeller.

  • Screen recorder kanske finns på Pixel numera? Vet inte.

Dessutom inte helt solklar efter-köp-teygghet med gråimport.