Övergång iPhone till Android

Okej okej, vet att många kommer halshugga mig nu… Men som tråden heter, så går mina tankar… Nu vill jag ha ärliga svar och en seriös tråd… :sunglasses:

Ni som gjort denna övergång, är ni nöjda? Eller vände ni snabbt tillbaka till iPhone igen?

Jag gjorde ett test för 10 år sedan, då fixade jag inte alls android världen…

2 gillningar

Man e ju vane människa , men de klart de går o byta !

1 gillning

Ping @Esse!

1 gillning

Tror inte det är så fruktansvärt att byta åt något håll. Men omfamna bytet och försök att leva “Android-livet” istället för att lägga tid på att bygga om Android till att fungera som iOS :slight_smile:

Vilken telefon lutar det åt?

1 gillning

Ungefär samma här - försökt några gånger men först på senare tid som Android är bra nog!

1 gillning

Hade en formsvacka på en månad och provkörde S7 Edge. Men man längtar hem. =)

Ett minne jag gärna hade glömt nu i efterhand!

1 gillning

Vad är det som lockar med Android?

1 gillning

Jag vet inte riktigt, men suget efter nått nytt blir bara mer och mer…

Nej men precis, kör man android så e de android style som gäller!

Xiaomi Mi 9

1 gillning

:cold_face::cold_face::cold_face:

1 gillning

Båda då , hosta upp 30 lax !!

1 gillning

Hahahaha, de bästa är att Xiaomi kostar 4990:- :wink::sunglasses:

Ja… då blir de 25 då … :joy:

Nej… Blir ju ingen ny ajphone :wink:

1 gillning

Haha sluta ! Alla vill ha en -pro !

Vilka alla :man_shrugging:t2::joy:

1 gillning

Inga problem att byta, eller byta fram och tillbaka. Kör både och men primärt Android.

Där går min gräns… 2 telefoner när dual sim eller esim finns… nej tack… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Som någon som givit support på ett större företag för både Windows (pc), Android och iOS så kan jag säga såhär:

Det skiljer sig från tillverkare till tillverkare. Huawei och Samsung är väl mest “standardiserade” - många verktyg finns, vare sig du använder det eller ej. Dessutom känns det som att de bäst följer standarder, trots att Huawei är välkänt för att stänga ner processer och program i förtid.

However…

Det går inte att undgå det faktum att ios är uniformt var du än använder det, vilken version du än är på och vilken enhet. Det är enkelt att använda, till dess fördel eller nackdel.

Jag tror att iPhone är grymt för de som vill ha något som bara fungerar, hela tiden, och som inte känner att deras hemskärm börjar bli tråkig. Den följer nätversstandarder och certfikatinstallering mycket bättre än t.ex. Samsung eller Huawei. Självklart gäller det att bygga systemet på rätt sätt. Men under min tid hade man väldigt sällan problem med iOS.

Själv föredrar jag android för att man kan sideloada utan root/jailbreak/sudo.
Många appar som inte tillåts på play store kan man installera vid sidan om.

OnePlus 7 Pro

5 gillningar

Wow, tack!

Du har så rätt… Men jag börjar ju nu tycka iOS är tråkigt… :cold_face: Inte mycket som händer ifrån år till år… Men älskar ändå enkelheten, och framförallt älskar jag iPhonen… Kör en Max idag och är så galet impad över designen och hur väl byggd den är…