Jag har precis smält upp min nya Samsung 65” Q80T samt installerat min nya Sonos Arc, två One SL samt en Sonos sub gen 3.
Men när jag kollar på Disney+ för att testa Atmos och allmän kvalitet, så är snacket osynk.
Jag såg att om man sätter det Digitala utgångsljudfördröjning till 0 (det är 100 som standars) så skulle det lösas men det verkar inte ha gjort ngn skillnad. Det är även satt till 0 i Sonos app under läppsynkronosering.
Ngn som vet? Känns ju sjukt drygt om inte ljudet sitter som det ska…
Sonos Arc har faktiskt stöd för flerkanals LPCM sedan någon månad tillbaka men det hjälper inte om Samsung:en bara skickar ut höger och vänster som den gör i det här sammanhanget.
Ja, det som var lite lurigt för mig var att ”släpp igenom” heter andra saker på olika modeller, läst att det kan heta ”dolby digital” eller liknande. Det var ganska sunkigt namngivet
Men slapp ångesten efter att jag löst allt, satt och svettades efter 6h installation och kände ”om detta inte funkar nu så jävlar…”. Kunde se på Soul som första film och njuta av ljudet!