Orderhantering Dustin.se

Vad har bubblan för erfarenheter av Dustin?

Beställde den 11/10 en MacBook Pro 16", då med 5 kvar i lager. Ordern stod som bekräftad.

2 dagar senare hade man ändrat till att den var restnoterad och skulle komma in i lager 16/10 och sedan 4/11. Idag hade man ändrat det till 12/11 (På produktsidan står dock fortfarande 4/11).

Känns oseriöst att lämna ett datum om man egentligen inte har en blekaste om när det kommer en ny laddning. Har betalat in hela summan men ordern står som obetald, minst sagt mysko.

Datorn i fråga: MacBook Pro 16"

Dustin brukar vara bra men preliminära datum är väl ingen bra på. Varför tog du inte den från Netonnet, de levererar ju blixtsnabbt med Instabox. :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

Haha, nu var du rolig va?! :wink: Hade tagit Netonnet om de inte bara haft snikmodeller :man_shrugging:t3:

1 gillning

Jag kommer aldrig någonsin använda mig av Dustin igen.

Jag köpte en produkt som enligt deras produktiva fanns 100+ av i lager. När jag väl hade genomfört beställningen så reagerade jag på att jag aldrig fick ett omedelbart bekräftelsemail som man alltid får annars, oavsett varifrån man beställer. Efter någon timme hade jag fortfarande inte fått det och loggade då in för att kontrollera min order. Då stod det precis som din, ”Tillagd: 0” och ”Restnot. : 1”.

Jag ringde dem och de kunde inte säga varför utan skulle kolla med de på lagret, vilka de märkligt nog endast kunde kontakta via mail. Flera timmar senare hade de fortfarande inte återkommit så jag ringde dem och de sa att de fortfarande inte hade hört något från lagret. Då sa jag bara till dem att strunta i det, makulera ordern så köper jag av någon som kan sina saker.

Aldrig mer Dustin.

1 gillning

Ojdå, trist!

Får nog slå dom en signal imorgon då!

1 gillning

Har beställt ganska mycket på Dustin senaste åren, köper det mesta till jobbet därifrån. I de allra flesta fallen funkar det hur bra som helst!

Men har också haft några få gånger där saker vart restat och preliminärt datum har flyttats fram mer än en gång, har också hänt att jag tröttnat på att vänta och avbeställt och beställt någon annanstans istället.

Så är nog en idé att slå en signal och se om det går att få någon klarhet i vad som gäller.

2 gillningar

Yes, får nog göra det. Känns lite märkligt att den inte blivit markerad som betald efter över en vecka efter betalning och att det är olika datum för beräknat lagerdatum på ordern och produktsidan. :thinking:

Ja att den inte blir markerad som betald är ju absolut märkligt! Vi kör ju alltid faktura så har ingen koll på hur det brukar vara där…

Beställde ju telefonen därifrån nu med, reagerade också på det att den var preliminär till 3/11 men på produktsidan stod där skickas tidigast 23/10, tänkte att det kan ju inte vara rätt! Nu löste det ju sig på rätt håll för min del att den skickades idag, men det var inte riktigt logiskt ändå! :yum:

1 gillning

Vi kör också mot faktura, men betalde in den direkt. För fakturan tar ju konstigt nog inte lika lång tid att få ut :joy:

3 gillningar

Haha! Va fan, den brukar väl aldrig skickas innan produkten? :yum: Men ja, du har väl en poäng, den är alltid lite lättare att få iväg såklart!

1 gillning

Jag har svårt för firmor som fakturerar innan leverans, borde vara olagligt.

6 gillningar

Pratade med Dustin nu.

De kan se att de fått in betalningen men att det någonstans på vägen blivit fel i deras system, så ordern stått som obetald och därför inte skickats ut när den fanns i lager. Nu skulle de ändra statusen till betald så att den skickas ut så fort den kom till deras lager, vilket nu är ändrat till den 4/11 igen.

Håller tummarna! :slight_smile:

Aha, segt att det strulat till sig, men verkar ju lösa sig då, kan hålle en tumme härifrån också för 4/11, vet hur jävla segt det är att vänta! :yum:

1 gillning

Uppdatering på “dramat”. Slutade uppdatera order-sidan efter att jag pratade med Dustin sist men nu när jag gick in och kikade igen så var den helt plötsligt skickad trots att det på produktsidan fortfarande står som ej i lager. Hoppas att den faktiskt är skickad och att det inte är något fel!

2 gillningar

Men du har inte fått något leveransbesked eller spårnummer?

1 gillning

Fått spårnummer, där står den som registrerad än så länge bara men så brukar det ju stå till posten plockat upp varan.

2 gillningar

Nu kan jag ju inte lova, men tror aldrig jag har vart med om att de skickar fel grejer när de väl får iväg sakerna! :grinning: Så det är säkert datorn som är på väg.

1 gillning

Vill du skryta får du räkna själv

1 gillning

Haha, nädu! Det orkar jag inte med!

Sedan trodde jag man ska skryta på nätet! Vad är meningen med köp annars :wink:

EDIT:

Tog bort ett inlägg över som kan uppfattas som skryt!

1 gillning

Neeeej! Låt inte surputten förstöra ditt fina inlägg! Återställ!

3 gillningar