Opel har avslöjat priserna för Opel Grandland

Från sajten:
image

Opel var förbannat poppis här i Sverige förr men har tappat marknadsandelar och frågan är om deras nya Opel Grandland kan plocka lite marknadsandelar.

Nya Opel Grandland har blivit något större än sin föregångare och finns tillgänglig som hybrid eller renodlad elbil. Hybriden kombinerar en liten elmotor med en bensinmotor, där elmotorn automatiskt aktiveras vid lägre hastigheter, vilket innebär att bilen körs enbart på el under dessa förhållanden. Elbilen erbjuds med batterier på 73, 82 eller 96 kWh, vilket ger en räckvidd på 525, 585 respektive 685 kilometer.

Standardmodellen innehåller bland annat motoriserad baklucka och AGR-säten. Väljer man Grandland GS, den högsta utrustningsnivån, får man även HiFi-ljudsystem och panoramasoltak. Priset för hybriden börjar på 419 900 kronor, medan elbilen startar på 569 900 kronor. Dessutom erbjuder Opel 0 % ränta för kunder som finansierar sitt köp via deras billån. Bilarna kommer börjar levereras någon gång i slutet av februari/början på mars.

Via pressmeddelande

Är det den som är något av en ”favorit” hos @cgullin :grin:

Kanske ett bra alterntiv till Model y när man ska byta...

@Esse du har inte känt och klämt på denna? Hybriden kanske skulle kunna vara nått för Attefors. Lite gränsfall på bagaget dock.

Snyggt infotainment, och smart med höger sidan för att komma åt som passagerare.

Kanske, inte kört just denna. Men är hybrid verkligen bättre om du inte kan ladda hemma än ren el?

1 gillning

El är väl alltid billigare, bättre, menar @Marcus_Attefors tiden att slippa ladda publikt, går fortare att tanka?

Då tänker jag att en mildhybrid är bättre. Eller är det det du tänker på @Marcus_Attefors ? Dvs är hybrid med eller utan sladd?

Denna verkar ju ladda upp sig själv, frugan kan ladda på jobbet men utöver det har vi ingen möjlighet. Och jag har alldeles för få timmar på dygnet för att sitta och ha egentid vid en laddare.

Ah mildhybrid också.. har jag inte ens tänkte på. Känns som en helt onödig produkt... då det finns så bensinsnåla bilar idag. om det inte är så att de fått ner förbrukning riktigt bra på dessa

Hör ju det – du är en Toyota Corolla-kille.

20min är inte mycket :grinning:

Det jag skall ge @Marcus_Attefors är att om du både vill ha en elbil som laddar hyffsat snabbt samt alltid måste betala 4-6 kr per kWh då blir det en ganska kostsam affär.

Elbilen är lättare att räkna hem om det i princip inte kostnar något att ladda den som vi som har villa får uppleva.

3 gillningar

och om man ftg leasar

Är så underbart att slippa åka till macken och sniffa bensin mer iaf :nauseated_face:

Var det inte någon ny bestämmelse att även BRFer måste erbjuda ett visst antal elplatser om boende vill ha det?

Vet att det var ganska mycket tjafs i vår BRF innan vi fick laddplatser, tillslut fick styrelsen ge med sig för att det var såpass många som ville ha det.

Har man tillgång till egen laddplats är det ju inget att fundera på att köpa elbil. Har man inte det blir det lätt ganska jobbigt, framförallt om man kör mycket.

Huh? Har jag sagt att Grandland är en favorit hos mig? Nu fattar jag ingenting :joy:

1 gillning

Finns det någon som favoriserar Opel? :blush::blush:

1 gillning

Jag tittade en kort stund på en innan jag valde Peugeot igen :blush:

Same same but different :wink:

1 gillning