Ooni ska lansera en egen bakmaskin

Från sajten:
image

Ooni tillverkar förbaskat bra pizzaugnar, men vägen till en bra pizza ligger i degen – och snart lanserar Ooni sin alldeles egna bakmaskin.

Än så länge finns det inte mycket information om Ooni Halo Pro Spiral Mixer på deras hemsida, men den ser ut att bli en riktigt vacker pjäs med en industriell känsla. På toppen av maskinen hittar vi en display och en ratt där hastigheten kan justeras. Maskinen är utrustad med något som Ooni kallar “Dual kneading action”, vilket innebär att den använder två knådande rörelser samtidigt för att bearbeta degen. Den kan sträcka, vika och knåda degen och är utformad för att skapa rätt spänning, vilket hjälper gluten att utvecklas och ger fin spänst i degen.

Prislappen landar på 799 dollar, och lanseringen sker den 8 april. Om detta endast gäller USA eller även Sverige är ännu oklart, men vi har ställt frågan till Ooni. Utöver att göra pizzadeg fungerar maskinen även för bakning, vispning och mycket mer.

Källa Ooni

Galleri

Kör du din deg i en maskin?

Jag har överlåtit den delen helt åt frugan, någonstans insåg jag att jag var bättre på att baka ut pizzor än att göra själva degen. Men hon kör i maskin!

1 gillning

Jag har funderat om man ska köra den i ankarumen men har inte riktigt vågat ännu... Det är också något stimulerande att stå och vända degen :slight_smile:

1 gillning

Testa kan du göra iaf tycker jag! Jag har inte märkt någon skillnad alls mot när jag stod och knåda för hand eller när jag kör maskin.

1 gillning