Ooni pizzaugn

Oxå varit inne på en Ooni, men vet inte riktigt var jag ska ha den. Skulle byggt ett större utekök helt enkelt. :sweat_smile:
Ingen som har ngn erfarenhet av nedan ?

Skulle ju bli betydligt enklare för min del :grin:

vänta nu… Har han sirap i degen?

var det sjukaste recept jag hört

Vilken by är det?

Jag bor i Tjällmo och grannbyn är Borensberg! :slight_smile:

Blir jävligt gott och bra iaf!.. Försökte bara hitta en värdig snabbdeg och blev nöjd. Allt behöver ju inte vara procentsatser och flera dagars jäsning om man inte måste ha pizzor från Napoli! :slight_smile:

Men som sagt så blir det sånna där jävla nörddegar för mig med nu!

4 gillningar

Vem blir först med surdegspizza? :sunglasses:

Ja det var en nyhet för mig med, säg det till din italienska fru :joy:

1 gillning

I skogen mellan dessa byar har man tillbringat några timmar av sitt liv…🪖

Kvarn?

Kvarn alltså? Kul, eller kul och kul…

Jajamensan…:sunglasses:

Mest kul.

Aha :+1: Får se om man vågar sig dit för ett besök då. Vad heter butiken?

Problemet med en sådan där är att elden kommer underifrån och då får du inte riktigt en perfekt gräddning. Mycket handlar om strålningen i ugnarna för att få till de läckra leopardfläckarna på kanterna och samtidigt få en perfekt gräddad pizza. Men samtidigt så behöver man inte bli meganördig som vissa av oss och det blir nog bra resultat med en sådan där lösning också.

1 gillning

Det blir nästa batch för mig, frugan skall ta med från bageriet så vi kan mata den här hemma för att sedan göra härliga pizzor på :slight_smile:

1 gillning

Haha… Såklart…:grin:

1 gillning

Är man tillräckligt insnöad när man använder termer som: Fingervarmt vatten? :joy::joy::joy:

1 gillning

Recept för pizza-nördar. Blir man så där entusiastisk över att grädda en pizza som Tareq blir i slutet av videon? :laughing:

Här har du recept för pizzanördar :joy: Jag kan verkligen inget annat än att rekommendera denna bok. Den är så sanslöst nördig så man inte annat än kan älska det.

3 gillningar