Ooni pizzaugn

Sommar…:heart_eyes:

1 gillning

Testkörde min Ooni Karu16 i helgen som var. Glatt överaskad.
Men hade problemet att hållaner temeperaturen… den var uppe på 480c lite för snabbt för mitt tycka. Där har väl gas en födel.
Jag körde med ekved som jag köpte från Ooni (Ja, det är omöjligt att hitta ved i affärer här så man får snällt beställa). Testade även med kol från Weber…men ekved tror jag är grejen.

Ska montera gas brännaren och labba mer.

2 gillningar

Kul att den äntligen kom! Har läst på lite forum att det tar ett tag innan man lär sig hur mycket man ska mata den för att få bra temp. Finns massor av grupper på FB där du kan få tips!

1 gillning

Jag tror grejen med denna är att man inser ännu mer att man vill ha en stor ved eldad ugn:)

Haha ja kanske, blir stökigt på en balkong dock :smiley:

Skulle inte du flytta?..eller iallafall börja leta efter annat?.

Lägenheten under oss är tom vet jag, ska jag kolla med ägaren?

Var det verkligen ek ?

Vanlig svensk ek är ganska knepigt att elda med vad jag minns :thinking:

Jo vi letar! Haha njaa hade nog inte pallat med dubai faktiskt!

Trodde att jag skulle få flytta in där. :wink:

I Jämtland är det rätt vanligt i lite äldre hus att man har en tunnbrödsugn. Fungerar fin fint till pizza.

1 gillning

Oak…är inte det ek?

men…jag gillar ju inte dig :man_shrugging:t2:

:heart:

Lätt för dig att koppla avloppsröret till bostaden under. :poop:

1 gillning

Ok, nu vill jag veta.
Hur många pizzor i veckan blir det för er?
Står och väger mellan karu och koda.

Skulle nog säga att vi gör napolitansk pizza en gång varannan vecka kanske. Jag har en Koda 16 hemma och sen köpte jag en Karu 12 till sommarstället och jag älskar den som tusan. Att elda med ved och stå och mata elden innan och under tillagning var supermysigt.



4 gillningar

Juste, vi köpte dessa som passar perfekt för luckan på baksidan, så väldigt billigt bränsle.

1 gillning

Det var billig ved oavsett!

Vi körde med en Karu 12 hela förra veckan. Mycket trevligt!
Men fungerar det med 12 till vardags? De blir lite små tycker jag.

Jag gillar den storleken faktiskt och kör nästan samma i min Koda 16 trots att den är större. Men allt beror ju på hur snabbt och hur enkelt du vill ha det. En gasol går ju betydligt fortare att få upp i värme och du slipper stå och mata den hela tiden. Men jag tyckte det var en del av charmen!