Ooni pizzaugn

Är han äkta Italienare så säljer han allt. Annars får vi skicka dit Mrs Sandström

4 gillningar

Finns det italienska pizzabagare i Sverige? :thinking:

2 gillningar

Det är unikt men här vid oss så är ägaren, kocken och pizzabagaren alla italienare

4 gillningar

Det bästa av två världar, väntöl till degen. :joy::joy:

2 gillningar

Matthew Panzarino pratar om sin Ooni i senaste »The Talk Show With John Gruber«.

(Gul ring på bilden för att representera ananas.)

1 gillning

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Frukt på pizza :+1:

Efter ett gäng email och tester fram o tillbaka sen jag fick ugnen så är där en ny Ooni på väg till mig nu. Hoppas den funkar bättre. :crossed_fingers:

6 gillningar

Om Ooni är en tävling så vinner nog den här killen :sunglasses:

https://www.instagram.com/p/CRmKafbs9Ln/

Packade upp min ersättningugn igår. Tyvärr så var stenen mitt itu, men som vanligt med deras support så går det smidigt och en ny sten är på väg.
Var tvungen att bara testa tända igår, och det gick på första försöket. Plus att den inte slocknade. :grinning:
Idag blev det pizza till lunch på degar som jag hade i frysen. Degarna. fungerade förvånansvärt bra.
De såg först ut som Attefors degar som han slängde, men jag bara bollade om dem.

Ugnen tändes direkt, slocknade inte, och har en fin låga nu och jag kom ganska snabbt upp i över 400 grader. Så den gamla var definitivt nåt konstigt med.
Skönt.




En sån här till pizzan. :grinning:

14 gillningar

Efter att ha följt denna tråd hela sommaren så kände jag att det var dags för en pizza igår. Den blev riktigt god😋

6 gillningar

Byt ut falukorv mot pepperoni. Lägg till paprika. :ok_hand:t2:

1 gillning

Ser ut som något för @RolexJocke !

1 gillning

Vad i hela helvetet Erik!

Han skonade dig åtminstone från lyxvarianten med ananasringar.

alltså… jag gillar iofs falukorv… men…

Spritsa ut lite potatismos på varje korvskiva så är du hemma…:sunglasses:

pizza med potatis…är iofs ganska gott

Jag har aldrig vågat lämna komfortzonen så det är oprövad mark för mig…:smiley:

1 gillning

jag ska vara ärlig och säga det tog tid för mig också.
Inte så jag äter sådan pizza.

Men jag tror det är en ålders grej att man äter Bianco pizza nu också

2 gillningar

För egen del känner jag mig inte färdig med de “vanliga” pizzorna ännu. Även om jag kan experimentera med pålägget.

2 gillningar