Ooni pizzaugn

Då hinner du fixa degen. :crazy_face:

Degen är skickad till barnomsorgen. :joy::joy:

1 gillning

Lyckan när man hittar dessa på citygross efter tips i en grupp :heart_eyes:

4 gillningar

degen ska ligga i 36 timmar…

Självklart beroende på vilken deg han väljer att göra. Det finns också 24 timmars.

Vi går all in direkt och följer boken så blir 72 timmars jäsning. Frugan gjorde första batchen som åker in i kylen nu :heart_eyes:

3 gillningar

Samtidigt i ett annat universum.

3 gillningar

Helgerna, peter!

Jag myser med min lunch as we speak!

3 gillningar

Det var mer riktat till oss andra, den här tråden är farlig!

Ahh! Ja den är livsfarlig, den borde gömmas långt ifrån “den stora viktresan” annars är det kört!

Den där degen/kanten ser helt fantastisk ut, recept?

20g jäst (söta degar), 3 dl fingervarmt vatten, 2 tsk ljus sirap, 2 tsk salt, 3 msk olivolja, 6-7dl Tipo 00-mjöl.

Enkel deg som bara behöver jäsa 1-2 timmar, men har även kalljäst den i kylen i 3 dygn som mest och det blir också magiskt! :heart:

4 gillningar

Nu ska det bli ännu bättre pizza! Ligger en italiensk liten butik i en närliggande by. Överraskande här ute på vischan! Men magiskt!

3 gillningar

Ja nu jävlar Dennis är det slut med så mycket jäst och sirap! Italienarna kommer yxmörda dig snart!

Testat flera en timmars-degar och tyckte denna var bäst. Ramlösa kvarns eget, det ska vara flytande honung i egentligen…

One shall not rush the perfect dough

Du får börja leverera @Marcus_Attefors!

Man kan inte annat än att gilla denna kille

Vilka livsöden det finns där ute.

3 gillningar

Så fort Postnord levererar så är det min tur! Skall kika!

1 gillning

Både en härlig domare och åtalad :smiley::yum:

1 gillning

Oxå varit inne på en Ooni, men vet inte riktigt var jag ska ha den. Skulle byggt ett större utekök helt enkelt. :sweat_smile:
Ingen som har ngn erfarenhet av nedan ?

Skulle ju bli betydligt enklare för min del :grin:

vänta nu… Har han sirap i degen?