Ooni pizzaugn

Missat att du skulle upp i sådana temperaturer. Ja, då blir det svårt att hinna få någon röksmak på pizzorna. Bruka själv köra pizzor i en vedugn i samband med tunnbrödbak men då handlar det om temperatur runt 300. Då hinner de få röksmak.

Ah yes, det är lite grejen med Ooni just att man gör Napolitanska, sen går det ju såklart att justera värmen så man har den i 2-300 också =)

Tråkigt att Atte måste söka pizzaporr på internet!.. Men snart får du med tillverka de där brända kanterna. Blir nice.

1 gillning

Its funny because…

2 gillningar

Känner mig lite träffad måste jag säga!

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Språkpolisernas återkomst

Om du meckarbort spärren kan man köra på paralys så får man riktiga bra pizza ugn hemma…

Har jag hört…jag skulle aldrig.

Först imorgon blev det :sob:

1 gillning

Då hinner du fixa degen. :crazy_face:

Degen är skickad till barnomsorgen. :joy::joy:

1 gillning

Lyckan när man hittar dessa på citygross efter tips i en grupp :heart_eyes:

4 gillningar

degen ska ligga i 36 timmar…

Självklart beroende på vilken deg han väljer att göra. Det finns också 24 timmars.

Vi går all in direkt och följer boken så blir 72 timmars jäsning. Frugan gjorde första batchen som åker in i kylen nu :heart_eyes:

3 gillningar

Samtidigt i ett annat universum.

3 gillningar

Helgerna, peter!

Jag myser med min lunch as we speak!

3 gillningar

Det var mer riktat till oss andra, den här tråden är farlig!

Ahh! Ja den är livsfarlig, den borde gömmas långt ifrån “den stora viktresan” annars är det kört!

Den där degen/kanten ser helt fantastisk ut, recept?

20g jäst (söta degar), 3 dl fingervarmt vatten, 2 tsk ljus sirap, 2 tsk salt, 3 msk olivolja, 6-7dl Tipo 00-mjöl.

Enkel deg som bara behöver jäsa 1-2 timmar, men har även kalljäst den i kylen i 3 dygn som mest och det blir också magiskt! :heart:

4 gillningar

Nu ska det bli ännu bättre pizza! Ligger en italiensk liten butik i en närliggande by. Överraskande här ute på vischan! Men magiskt!

3 gillningar