Från sajten:

Pizzaugnarnas kungar Ooni har släppt en ny produkt och denna gång är det en ny, uppdaterad IR-pistol som kommer hålla stenkoll på temperaturen på din pizzasten så du vet när det dags att baka ut pizzan.
Att göra pizza i min Koda 16 är en stor del av mitt liv och ska vi vara helt ärliga så är det fan inte lätt att göra en bra pizza. Du behöver läsa på ordentligt om hur den perfekta degen ska göras, vilka tomater som ska användas, vilken ost som är bäst i så pass hög värme och hålla koll på temperaturen innan pizzan bakas ut. Undertecknad har varit nära att ge upp ett par gånger men skam den som ger sig. Något som är livsviktig när man gör pizza är att ha koll på pizzastenens temperatur och Ooni har nu lanserat en ny IR-picka som verkar riktigt schysst.

Med deras Ooni Digital Infrared Thermometer (sicket namn) så går det att mäta värmen genom att skjuta en laserpunkt rakt in i ugnen eller så kan du välja på termometern att mäta ett större område så du får temperaturen på hela stenen. Den kommer utrustad med en högupplöst LCD-skärm i färg och det tar 300 millisekunder för den att mäta temperaturen. Den kan även varna om stenen är för kall eller för varm om du själv är osäker på vilken temperatur stenen bör ha. Den drivs av två AAA- batterier och är designad för att kunna mäta Oonis egna stenar med hög precision. Prislappen ligger på 50 dollar vilket i Sverige borde landa på närmare 600 kronor.
Källa Ooni
Galleri
Har nog gjort >100 pizzor i min ooni Karu 16. Har aldrig känt jag behöver ha en ir temp.
Karu 16 har termometer inbyggd men den visar bara ugns tempen och inte sten tempen...
Men man har lärt sig hur den funkar.
Ja så är det ju, man lär ju känna sin ugn tillslut. Först vill jag säga att jag är både besviken och uppgiven att du har gjort över 100 pizzor och fortfarande inte bjudit på en bild på resultatet som den pizzah#ra jag är. Jag har dock märkt att en IR-temp är fantastiskt bra om man bor i Sverige där utetemperaturen påverkar stenens temp väldigt mycket. Så det är svårt att lära sig sin ugn baserat på årstid här iaf.
1 gillning
Det är kanske lättare att göra här när ugnen börjar på 60-70c innan man ens dragit igång kolen.
Men ja jag är klappkass på att ta bilder på mat generellt nuförtiden. Måste skärpa mig
1 gillning
Ja helvete, är så kul med bilder på all mat här för det skapar inspiration så man testar nya saker. För få pizzabagare i gruppen med. Får hoppas Xiaomi lanserar en pizzaugn snart för då kommer det explodera här inne haha.
2 gillningar
En sådan här är ju ett måste till tempmätaren så man snabbt och lätt kan kolla tempen. kanske finns till ATV fjärren också. 

1 gillning
Haha har vi ens googlat och kollat om de kanske har en i Kina?...
Vilket jag gjorde... Och de har ju för fasiken en ugn iallafall... Står den är perfekt för att göra pizza i ( har inte läst mer än så för går ombord om 3min)
1 gillning