Onvis lanserar billigare version av sin LED-slinga

Från sajten:
image

Onvis har lanserat en billigare version av sin ledslinga Kameleon. Även den nya versionen kan styra led-dioderna individuellt för mysigare känsla.

Onvis Kameleon K1-5BS är en ny version av företagets tidigare ledslinga. Det som gjorde första versionen av ledslingan Kameleon (K1) omtalad var möjligheten att styra belysningen på fler sätt än vad som var möjligt tidigare. Med K1 var det möjligt att välja olika färger på olika delar av ljusslingan vilket gav en trevlig effekt när det gällde belysningen i rummet.

Onvis K1 5BS

Ledslingan Onvis Kameleon K1-5BS är kompatibel med Apple HomeKit och överraskande nog ej med Google Home eller Amazon Alexa vilket brukar vara fallet för de flesta belysningsprodukter. Den finns i längden 5 meter och ansluts till ditt wifi-nätverk via 2.4 GHz-bandet.

Onvis K1 5BS

Rekommenderat pris för Onvis Kameleon K1-5BS är 559 kronor och den finns att köpa direkt från Amazon.se

Källa: HomeKit News

2 gillningar

Är det HomeKit som gör att den kostar som den gör.

Behöver man inte den kompabiliteten så tycker jag Govees funkar bra, också med flera färger samtidigt.

Det är nog inte bara HomeKit. Den du länkar till ser ju billig ut på alla sätt.:grimacing:
Den är väl inte kompatibel med varken Alexa eller Google.
Och då är den ganska ointressant för folk i detta forum som vill ha in sina prylar i sitt ekosystem.

Govee har bra saker och är nog minst samma kvalité, på Onvislisten ser ju inte ens ut att vara inkapslad i silikon? (sånt där genomskinlig plast)
Sätter du den i en smartplug och man får in den i sitt ekosystem. Inte ofta man (jag) ändrar färg på lampor och lister efter man väl gjort sina inställningar och automatiseringar.

1 gillning

Känns både bökigt och går inte att dimra så för mig lägger jag hellre någon hundring eller två och får det att funka direkt.
Men nu skall vi inte tjafsa utan alla gör dom valen som passar bäst. :+1:t3::nerd_face:

2 gillningar

Verkar intressant och låg prislapp så man kan testa.

Men, det måste ju till en diffusorlist om man ska ha den på en öppen plats. Någon som har tips på billiga sådana lister?