Vampyrer, områden i Göteborg, stockholmare, a-lagare, sunkhak, dialekter, rumpmasar och danskjävlar

Göteborgare fattar

Jag skulle inte ens känna till Kortedala om det inte var för Jens Lekman.

1 gillning

Hörde för övrigt i en podd (tror det var ”Hundåren”) att han får bilder skickade till sig från folk som åkt till Kortedala torg och tagit en bild när de besökt Göteborg.

Är nog för ny Göteborgare/Kortedaling för att fatta den. :slight_smile:

1 gillning

Så nu dissar en från Majorna oss i Kortedala @ante :flushed:

Skulle säga att går man ner till Systembolaget på Jaegerdorffsplatsen står dom på rad där.:joy:

1 gillning

Jag är inte tillräckligt orienterad i Göteborg för att dissa specifika delar så jag brukar nöja mig med att dissa hela Göteborg. :wink:

Säger en dryg Stockholmare…:stuck_out_tongue_winking_eye:
Mvh En som är gift med en.

1 gillning

Jag har bara bott i Stockholm i tio år så vi har gemensamt att vi är gifta med en.

Jag som spenderade mina första 20 år i livet i Södertälje är kanske mest 08a av oss tre :speak_no_evil:

Systemet på oavsett plats är väl typ same same. Men jag håller med dig, vi i Majorna har vår beskärda del av original :speak_no_evil:

Kan vi inte komma överens om att 10 år i Stockholm väger lika tungt som 20 år i Södertälje i denna fråga (och då har vi inte tagit med hur många minuspoäng åren i Göteborg gör för beräkningen)? :wink:

Vad mina tio år i Stockholm gjort är att jag börjat säga saker mer med ”e”. Tidigare var det mer ”ä” i min gnälliga sörmländska.

3 gillningar

Tror inte ens era a-lagare kan bräcka oss. Högdalens centrum har många original och Systembolaget i Högdalen var det sista i Sverige som gick över till självplock. Centrumet har dessutom hela två sunkhak som fick toppbetyg när numera nedlagda syltor.se recenserade dem och möttes av en trubadur som somnade, medhavda systemkassar och de obligatoriska Jack Vegas-maskinerna.

3 gillningar

Industriområdet i Högdalen vill man ju inte vistas nattetid. Knappt dagtid heller. :joy:

1 gillning

Brukade gå till djuraffären där ibland när vi hade en sköldpadda. Jag lever fortfarande.

(Får nog städa upp den här tråden innan @RolexJocke klagar.)

1 gillning

Agree. Jag har alltid kunna säga ä. Det tackar jag mina föräldrar med rumpmasiskt ursprung för

Vad betyder det?:thinking:

1 gillning

Rumpmas, wikipedia

Vi här nere har danskar. Så var det slut på diskussionen om vem som har det värst :wink:

5 gillningar

Tar ju danskar över sthlmare och göteborgare vilken dag i veckan som helst :smiley:

Har danska chefer. Inte kloka på en fläck.

3 gillningar