OLW lanserar mindre onyttiga chips som rostas

Från sajten:
image

OLW visar idag upp två helt nya chipssorter som istället för att friteras i olja så rostas det och blir därför mindre onyttiga.

Tack vare att OLW rostar chipsen istället för att fritera dem så innehåller chipsen 60 procent mindre fett än vanliga chips. Den nya tekniken för att kunna rosta chipsen har tagits fram i Orklas chipsfabrik på Åland och Johanna Torstensson, Brand Manager för OLW säger i ett pressmeddelande:

Vi har arbetat länge med att få till en rostningsteknik som kräver mindre fett, men fortfarande tillagar ett riktigt krispigt och gott snacks. I vår systerfabrik på Åland har vi äntligen lyckats, Johanna Torstensson.

De rostade chipsen kommer i två smaker, Creamy Garlic och Tasty Onion och de är helt veganska. Båda sorterna kommer dyka upp i butik i slutet av januari både i fysiska- och onlinebutiker.

Via pressmeddelande

4 gillningar

Jag förstår det inte. Det är ju inte chipsen i sig man blir tjock av. Det är livsstilen som gör att man äter chips. Fetthalten per påse är tämligen irrelevant.

3 gillningar

Fett är dessutom bra. :slight_smile:

Orkla kanske har upptäckt airfryer, krävs noll tillsatt fett. :rofl:

Tycker det är samma som light-läsk. Vill man leva nyttigare dricker man vatten och äter bara mat lagad från grunden. Jag å andra sidan skiter fullständigt i hur mycket eller lite fett det är i snacka, så länge de är goda. Lev livet, du kan dö i eftermiddag! :man_shrugging:t3::joy::popcorn:

2 gillningar

Japp.

4 gillningar

Fanns de i butik redan nu eller prover?
Samtidigt bor du i storstaden, men sen brukar väl provpåsarna vara helvita, har fått smaka lite sådana genom syrran när hon jobbade på Axfood :slight_smile:

De finns i butik, åtminstone på Ica här i lilla Markaryd.

De fanns i butik! Rätt trevliga men inte så man ramlade av stolen av smakexplosion.

1 gillning

De är sällan man gör det, tyvärr..

Förväntar mig en YouTube Short på den!

1 gillning