Bara Kinesisk bruksanvisning…. Men laddade ner appen och kopplade ihop dem. Två saker väcker mina funderingar. Det är olika mätvärden i appen och i displayen på termometern. Att det kan skilja sig någon 10-dels grad är väl en sak om givaren inte använder ett flytande medeltal. Men så här mycket?
När jag började skriva detta var nästa område att ta upp att varje gång jag öppnar appen tar det en obekvämt lång stund innan apparaterna kopplas ihop och temp visas i appen. Är det normalt Det kanske krävs med tanke på att det är BT. Men det var då det… Nu har de helt tappat kontakten med varandra. Telefonen vägrar hitta någon BT från prylen.
Inte dum alls. Nu satt den bara på glaset och jag lät den sitta kvar. Tog bort den och nu stämmer det betydligt bättre. Nu diffar det bara på 0,1-0,2. Ibland visar de till och med lika…. Kan filmen förvrängt signalen alltså…? Personligen tycker jag att om det är störningar i digitala signaler ska det frysa eller blanka ut, inte visa fel. Men det är ju jag det, och jag är varken Kines eller stenrik på små elprylar. Inte stenrik alls om jag tänker efter…
När du lägger till den i mi home appen oavsett om du har hub eller ej, så läggs den utanför huben… Jag kan ha fel, men är 99,9 procent säker den ligger utan hub oavsett vad…
Jag har valt att inte gå den där vägen med termperaturer. För om tempen sitter i solen vid tillfället etcetcetc så får man ju helt andra värden.
Sedan är det varmt eller skitvarmt här…och shorts funkar varje dag på året.