Olika mätvärden

Just fått hem min första Xiaomipryl.


Bara Kinesisk bruksanvisning..:laughing:. Men laddade ner appen och kopplade ihop dem. Två saker väcker mina funderingar. Det är olika mätvärden i appen och i displayen på termometern. Att det kan skilja sig någon 10-dels grad är väl en sak om givaren inte använder ett flytande medeltal. Men så här mycket?
bild

När jag började skriva detta var nästa område att ta upp att varje gång jag öppnar appen tar det en obekvämt lång stund innan apparaterna kopplas ihop och temp visas i appen. Är det normalt Det kanske krävs med tanke på att det är BT. Men det var då det... Nu har de helt tappat kontakten med varandra. Telefonen vägrar hitta någon BT från prylen.

Vad är det här för skit..? :sunglasses:

Jag har en sådan, märker inga fel alls. Min ligger ute på balkongen… visst den e lite seg att koppla upp sig emot, men den visar rätt temp…

Har flera stycken och samtliga är i synk. Nollställ den kanske och para ihop igen.

1 gillning

Rätt temp = samma på båda…?

Japp, inga problem alls. Testa para om

Hur nollställer man? Jag tog ut batteri och sedan hoppa BT igång, men fortfarande olika värden.

Ta bort parkopplingen, gör en ny parkoppling. Enligt manualen iallafall. :slight_smile:
Har mina kopplade via Xiaomi hub, kanske gör skillnad.

Denna är fristående, ingen hub behövs.

hur…vet du att den visar rätt termperatur?. Har du 3 andra termometrar från andra tillverkare som säger exakt samma värde?

dum fråga kanske, då får du ursäkta mig:
Men det sitter ingen skyddsfilm ivägen för sensorerna eller så?

Jag vet att ingen hub behövs. Men det går att koppla fristående eller via hub.

Inte dum alls. Nu satt den bara på glaset och jag lät den sitta kvar. Tog bort den och nu stämmer det betydligt bättre. Nu diffar det bara på 0,1-0,2. Ibland visar de till och med lika…:smiley:. Kan filmen förvrängt signalen alltså…? Personligen tycker jag att om det är störningar i digitala signaler ska det frysa eller blanka ut, inte visa fel. Men det är ju jag det, och jag är varken Kines eller stenrik på små elprylar. Inte stenrik alls om jag tänker efter…:sunglasses::laughing:

1 gillning

Jag menar att tempen e samma på både luren och tempgivaren, nej jag har inte 3 andra, men en annan… :kissing_heart:

När du lägger till den i mi home appen oavsett om du har hub eller ej, så läggs den utanför huben… Jag kan ha fel, men är 99,9 procent säker den ligger utan hub oavsett vad…

Jag har valt att inte gå den där vägen med termperaturer. För om tempen sitter i solen vid tillfället etcetcetc så får man ju helt andra värden.
Sedan är det varmt eller skitvarmt här…och shorts funkar varje dag på året.

1 gillning

Varmt eller skit varmt :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

Hur varmt är det nu?

officiellt aldrig över 39 (för då får finns det regler för att jobba utomhus).

men skulle gissa 45

1 gillning

Åå fyfaan! Det är för mycket

yepp…just nu skitvarmt…

1 gillning