Old Firm

Klockan 13:30 spelas klassiska Old Firm-derbyt mellan Rangers FC och Celtic FC.

Rangers har vunnit 12 av sina 13 senaste matcher och hållit nollan i 10 av de 12 senaste matcherna. De har dessutom bara släppt in 5 mål på 21 matcher den här säsongen.

Celtic är obesegrade i sina 19 senaste bortamatcher.

Matchen ser ni på Viasat Sport Extra eller Viaplay.

1 gillning

Rangers FC har varit mitt lag sedan jag besökte fantastiska Ibrox för första gången på 90-talet och träffade Joachim Björklund och Paul ”Gazza” Gascoigne utanför arenan.

Annars brukar många svenskar ha en relation till Celtic FC p.g.a. alla år som Henke Larsson spelade för klubben.

Vilka håller ni på?

Kan tyvärr inte säga att jag håller på något av lagen. Däremot kan det vara ku att titta på Skottska matcher ibland, i alla för i tiden när jag kollade på sjukt mycket fotboll. För mig är ändå Skotsk fotboll mest förknippat med Sir Alex Ferguson. Även om han blev stor i England.

Det är väldigt vackra miljöer runt många av de mindre lagens hemmaplaner.

1 gillning

Rangers FC har Gerrard som tränare så de borde få en liten sympati från @Stefan_Sandstrom åtminstone.

1 gillning

Nu är det avspark i andra halvlek (0–0). Rangers imponerande inte under första 45 minuterna.

Nu bytte Rangers FC in Ianis Hagi, son till den rumänske legendaren Gheorghe Hagi.

Frilägesutvisning så nu är det nog kört för Celtic om de inte lyckas göra mål på en kontring.

1–0! :v:

2 gillningar
1 gillning

Klockan 13:00 i morgon, söndag, är det dags igen. Celtic kanske kan rädda sitt anseende en smula om de vinner över Rangers, som annars har varit helt överlägsna den här säsongen.

:soccer: Rangers–Celtic
:stadium: Ibrox
:alarm_clock: 13:00
:tv: V Sport Fotboll och Viaplay