Öka volym på iPad

Bytte precis från en iPad 12'9 gen 1 till gen 5 och denna har betydligt lägre volym ut till hörlurarna över BT. Går detta på något sätt att öka? Eller har Apple sänkt det för att slippa att skicka ut varningar hela tiden att man spelar för högt?

Har du startat om din iPad? Har löst problem med låg volym för mig både på iPhone och iPad.

Verkar inte hjälpa tyvärr. Det finns ju lite ljudinställningar men de går ju inte att samtidigt lyssna på musik när man ska in i dessa menyer så det är lite tungrott att hålla på där.

Gå in på ljud och haptik under inställningar och sedan säkerhet med hörlurar. Bocka ur den om den är i gång.

Finns inte i iPad, finns bara minska starka ljud och den är urbockad.

Prova att dra ner volymen till lägsta. Och upp igen till högsta i bara två sekunder, sen drar du ner volymen igen, men inte helt. @RolexJocke

Ingen skillnad tyvärr.

@RolexJocke

Lite förtydligande det går att justera ljudet som det är tänkt, reglaget funkar som det ska men det var högre på högsta i min förra iPad så det är själva styrkan jag saknar.

Nyvaxade öron? :rofl:

Nix, nytrimmade till ingen nytta. :joy::joy:

Jag har en likadan iPad (Jag använder sällan lurar). Konstigt att ljudet inte funkar som det ska. När jag hade i mina lurar i min iPad förut, så funkade det.

Har du stängt av rumsligt ljud? Upplever att det har lägre volym.

Inställningar → Musik → Dolby Atmos → Av.

1 gillning

Ingen skillnad men det blev lite bättre med "sen kväll" i EQ menyn.

Har du lurar från Apple kanske detta hjälper.

1 gillning

Nix, inga Apple lurar.