Nytt Monkey Island-spel på G

Från sajten:

En uppföljare till de två kultförklarade peka-klicka-spelen Monkey Island är på gång. Förhoppningsvis blir det riktigt bra denna gången.

Tidigare till de två första spelen har varit så där. Känslan och humorn har inte riktigt varit på plats. Nu är det dock skaparen av Monkey Island 1 och 2 som står bakom det hela. Handlingen tar vid där Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge slutade.

Dominic Armato kommer reprisera rollen som Guybrush Threepwood från de två fösta spelen.

Tidigare spel i serien

  • The Secret of Monkey Island (1990)
  • Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge (1991)
  • The Curse of Monkey Island (1997)
  • Escape from Monkey Island (2000)
  • Tales of Monkey Island (2009)
  • The Secret of Monkey Island: Special Edition (remake av Secret) (2009)
  • Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge: Special Edition (remake av LeChuck’s revenge) (2010)

Bonusklipp på 2,5 timme nedan.

2 gillningar

Monkey Island II på Amiga 500 med byten av disketter med jämna mellanrum och det charmiga kopieringsskyddet. Det var tider det.

Var koperingsskyddet att bläddra till en viss sida i en bok och sedan slå in det som stod där? :slight_smile:

Nej, det var ett hjul som man skulle snurra på.

Aha! Det hade nog någon haXXor tagit bort i min Amiga-version :slight_smile:

Underbart maffigt det var med ett spel som var så stort att det gick åt 11 disketter!

Ge mig!

1 gillning

Det där minns jag.

1 gillning

Kanske man ska spela igenom de gamla igen för att ladda inför releasen av det nya spelet? Steam har rea på de gamla iaf: Save 74% on Monkey Island Collection on Steam

Utgivningsdatum är satt till 19 sep, 2022.

Funderar på att streama det så kan vi tillsammans hitta lösningarna :slight_smile:

Den 19september råka visst vara International Talk Like a Pirate Day - Wikipedia

Finns att spela! :nerd_face:

1 gillning

Lite skeptisk till grafiken, fast det funkar. Var kul att komma tillbaka till Melee island där första spelet börjar.

Om någon inte köpt spelet ännu så är det back friday rea på det hos Steam nu.

2 gillningar

Vill man värma upp är det -74% på de äldre Monkey Island spelen.

Sweet!