Nytt användargränssnitt på gång till Prime Video

Från sajten:
image

Amazon kommer att lansera ett nytt användargränssnitt för sin videotjänst Prime Video. Nu blir val av filmer och skrotning mer som konkurrenterna.

Streamingstjänsten Prime Video från Amazon kommer att lansera ett nytt användargränssnitt inom kort. Först ut är appen för Apple TV och senare i år följer uppdateringar för iPhone och iPad. Givetvis släpps en uppdaterad version också för Fire TV samt för användare av appen för Android.

Amazon Prime Video

Navigeringen sägs bli mer användarvänlig och genvägar läggs till i vänsterkanten på skärmen för; Home, Store, Find, Live TV, Free with Ads, och My Stuff. Här kan vi hoppas på en bättre översättning för “My Stuff” än svenskans “Mina saker” eller “Mina prylar” beroende på vilken plattform som används.

Bland förändringarna ser vi också den karusellliknande funktion som finns på Apple TV sedan tidigare och med mer info kring filmerna. Även en topp 10-lista läggs till och det ska bli enklare att se vilket utbud som ingår i Prime-medlemsskapet och vad som kan köpas till.

Vad tror ni om detta, på tiden eller?

Källa: 9To5Mac

:partying_face:

Hoppas de använder Apples inbyggda för AppleTVn

Nu dök det nya UI:t upp på min Samsung TV :partying_face::partying_face::partying_face:


2 gillningar

Tyvärr är den precis lika slö och svampig som innan. Besvikelsen är total.

Sad Its Over GIF by Star Wars

1 gillning

Apple skulle verkligen behöva styra upp reglerna för användargränssnitt på Apple TV generellt. Förstår att varje bolag vill ha sin egen grafiska profil men känns galet att inte alla använder samma ’uppspelningsAPI’ t.ex. Det är ju hela fokus för plattformen och vore skönt om det fungerade lika efter att man börjat titta på något.

I övrigt är min största kritik av Prime Video-appen att feedbacken är så usel, man vet aldrig om man klickat och väntar på att något ska hända eller om man inte klickat än…

1 gillning

Det är väl typ bara Amazon Prime kvar som inte använder det egna gränssnittet? I alla fall uppspelning.

Kör Dplay, Viaplay och Cmore Apples?

Discovery+ kör något eget i iPadOS i alls fall. En av få appar som inte har stöd för bild-i-bild.

1 gillning

Dplay var det när giffen kom ut. :joy::joy::joy:

1 gillning

Sorry Lebron James GIF by Uninterrupted

1 gillning

Youtube kör eget och det irriterar mig i princip varje dag.

1 gillning