Trots den ökade ljusstyrkan bibehålls batteritiden från första versionen. Apple Watch Ultra 2 får också bättre höjdmätare så den når högre, och djupare – från -500 meter till +9000. Dessutom utnyttjas större delen av Ultras skärm i nya mjukvaran.
Precis som med Apple Watch 9 körs Siri lokalt på klockan för engelsktalande personer samt för de som pratar mandarin.
Nattläge aktiveras automatiskt när det är mörkt ute eller du går in i något mörkt ställe.
Köper du Ultra 2 ihop med armband som är gjorda av återvunnet material är klockan koldioxidneutral.
Börjar tänka att dubbel-tapp är en bra grej om man jobbar med att köra fordon, som tåg i mitt fall. Kan pausa i poddar och svara i mobil utan att släppa fokus eller reglagen.
När jag simmar och skärmen är låst i vatten-läge borde dubbel-tapp kunna svara på samtal och stoppa träningen om jag fattar rätt.
Har hänt, stod mitt i familjebadet och pratade med grannen. Han ringer bara om det är viktigt så kändes vettigt att svara. Lite osäker på om det finns mobil täckning under vattnet, alltså om klockan ringer när den är under ytan... får prova vid tillfälle.
Många youtuber som sågar Ultra 2, att det inte är värt att uppgradera från förra modellen. Dock få som har provat den ännu utan är mer åsikter baserat på eventet och de allra flesta rekommenderar att man köper en begagnad Ultra 1.
Låter bra, kan jag få ett bra pris för min Ultra 1.
Så nu finns det en Ultra 1 i nyskick med 100% batteri och AppleCare+ till juni 2025 till salu för 7000kr, lägger ut den på Tradera efter jag fått nya klockan, om ingen här vill ha den.
Då i princip varenda youtuber som pratar om Ultra 2 säger att man är en idiot om man uppgraderar så borde inte marknaden svämmas över med Ultra 1 fast svårt att veta.
Skickar med nya bandet som jag får med Ultra2, gillar mitt första bättre.
Funderar om jag skulle avsluta AC+ innan Tradera, känns som gemeneman inte fattar poängen med AC+ och då kan jag likabra få lite pengar tillbaka, skulle ändå bli en 1000 lapp.