Nyheter om Uber och Uber Eats

Från sajten:
image

Återgång till kontoret kan även innebära gemensamma beställningar av luncherna. Detta blir nu lättare med Uber Eats som släpper tre nya funktioner i sin app.

Uber Eats släpper nu tre nya funktioner i sin app som ska underlätta vid gemensamma beställningar vilket kan vara perfekt på kontoret. Skapa en grupp och låt sedan var och en beställa vad de vill ha och när alla är klara skickas en gemensam beställning via appen. All mat levereras samtidigt så ni slipper sitta och vänta.

Funktionerna som är nya i appen är:

  • Dela på notan: Skapa en grupp och låt kollegor, nära och kära beställa och betala för sin del. När alla i gruppen lagt sina individuella beställningar läggs dessa i en gemensam varukorg, där gruppskaparen enkelt klickar sig vidare till kassan.
  • Deadlines: Efter att en grupporder skapats kan man schemalägga en “utcheckningsdeadline”. Dessa deadlines kan ställas in upp till sju dagar i förväg, så alla i gruppen kan ta den tid de behöver för att lägga till sin beställning. Beställningen skickas sedan automatiskt vid deadline eller manuellt om så önskas.
  • Automatiska påminnelser: Få en påminnelse via appen vid gruppbeställningar så alla i gruppen får in sina beställningar i tid.

Använder du/ni Uber Eats på jobbet eller med polarna och är detta välkomna funktioner?

Källa: Pressmeddelande

Nej jag avskyr att äta lunch tillsammans med andra. Det är min heliga stund på kontoret och då vill jag inte att den skall störas av andra.

2 gillningar

Vad hände med sociala Esse?:joy:

Han vill ha allt själv. :joy::joy:

Haha, inte mellan 12 och 13 !

1 gillning

Från sajten:
image

Uber lanserar nu möjligheten att förbidsboka Uber i Malmö och Göteborg.

De två städerna ansluter sig till funktionen Uber Reserve idag den 26 april. Det betyder att vi nu kan boka en taxi via Uber så tidigt som 30 dagar. När det väl är dags att åka ingår också 5 minuters försening utan extra kostnad.

Resor kan bokas i förväg så sent som 2 timmar innan. Kostnadsfria avbokningar kan göras fram till en timme innan.